המלכה אליזבת' השנייה, שהלכה לעולמה אמש לאחר 70 שנה על כס המלוכה הבריטי, הותירה אחריה שלל נכסים. אולם, לצד בתי מגורים מלוכתיים, טירות וארמונות, בית המלוכה מחזיק במספר נכסים ודברים לא שגרתיים. 

בידי המלוכה הבריטית בעלות על כל הברבורים הלא מסומנים שבשטח הממלכה המאוחדת. מדי יולי, נערך מפקד ברבורים, בו הם נתפסים על נהר התמזה, נספרים, מטובעים ומשוחררים. במסגרת הטקס, נתפסים הברבורים, ומחולקים בין שלושת הבעלים של הברבורים. כיום - המטרה המעשית של הטקס היא לערוך מפקד ברבורים ולבדוק את בריאותם.

ב-2019  השתתפה המלכה אליזבת', כ"אדונית הברבורים" , לראשונה בתקופת מלכותה בטקס. זו הייתה הפעם הראשונה בה האדם העומד בראש המלוכה הבריטית צפה באופן אישי בטקס מזה מאות שנים. בשנת 2012, זרימת נהר גבוהה יוצאת דופן לקראת הקיץ הובילה לביטול חלקי של הטקס, הביטול הידוע היחיד של הטקס ב-900 השנים.

מפקד הברבורים (צילום: REUTERS/Sang Tan/Pool )
מפקד הברבורים (צילום: REUTERS/Sang Tan/Pool )

בספירה של שנת 2021 דווח כי מספר הברבורים באזור התמזה עומד על 115, עלייה של 93 מ-2019. בנוסף, החוק בבריטניה קובע שהמלך השולט הוא הבעלים של מספר מינים של לווייתנים בטווח של שלושה מיילים מהחוף הבריטי. החוק עוגן לראשונה בשנת 1324, בתקופת שלטונו של המלך אדוארד השני. 

כמו כן, למלכה היו יותר מ-30 כלבים בימי חייה. במרץ 2021, היא קיבלה שני גורי קורגי חדשים ששמותיהם ומגדרם נשמרו בסוד. בנוסף, המלכה נודעה באהבתה למרוצי סוסים, ולאחר שהייתה בבעלותה סוסים במשך כמעט 70 שנה, היא זכתה בסכומי פרסים עצומים לאורך עשרות השנים. ההערכה היא שהמלכה החזיקה באופן אישי יותר מ-100 סוסים.

המלכה אליזבת' נוהגת ברכבה (צילום: BEN STANSALL/Getty images)
המלכה אליזבת' נוהגת ברכבה (צילום: BEN STANSALL/Getty images)

המלכה למדה נהיגה במהלך מלחמת העולם השנייה אך לא נדרשה לרישיון מתוקף מעמדה המלכותי. נכון לשנת 2016, הוערך שיש לה אוסף מכוניות המוערך בשווי של 10 מיליון ליש"ט, על פי סוחר המכוניות Car Keys , שכלל רולס רויס ​​ויגואר וינטג'. על פי הדיווחים בבעלותה היה גם מכונית מדגם בנטלי שנבנתה במיוחד עבורה.