זמן קצר לפני נאומו לאומה אמש, המלך צ'ארלס השלישי אמר בפגישתו הראשונה עם ראש ממשלת בריטניה ליז טראס כי מותה של אמו הוא "הרגע ממנו חשש". השניים שוחחו בקצרה באופן טלפוני לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה, אך מדובר בפעם הראשונה בה הם נפגשו פנים מול פנים בארמון בקינגהאם, שלושה ימים בלבד לאחר שנועדה טראס עם אמו המנוחה בטירת בלמורל עם כניסת לתפקיד ראש הממשלה.

למרות היחסים החמים: מדוע המלכה אליזבת מעולם לא ביקרה בישראל?

מטחי כבוד לזכר המלכה ונאומו הראשון של צ'ארלס: עידן חדש בבריטניה

בנאומו אמש, הצהיר המלך החדש כי ימשיך את מורשת אמו: "אני מתחייב שבזמן שאלוהים ייתן לי, שבכל מקום שאתם גרים ברחבי העולם וללא קשר לרקע והאמונות שלכם, אשתדל לשרת אתכם בנאמנות כבוד ואהבה, החיים שלי בוודאי ישתנו".

המלכה אליזבת' השנייה (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השנייה (צילום: רויטרס)

היום (שבת) תערך הכתרתו הרשמית של המלך בארמון סנט ג'יימס בלונדון, זאת על אף שבפועל נכנס לתפקידו כבר שלשום. זאת, כאשר תתכנס "מועצת ההכתרה" ותעניק לצ'ארלס השלישי את התואר החדש.

כמו כן, הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הודיע כי ישתתף בטקס ההלוויה של המלכה הבריטית: "אני עדיין לא יודע מה הפרטים אבל אני הולך", אמר ביידן לכתבים לפני שעלה לאיר פורס 1 לאחר נאום באוהיו. הנשיא אמר גם שהוא מכיר את המלך צ'ארלס אבל עדיין לא דיבר איתו מאז מות אמו.

ההלוויה הממלכתית צפויה להתקיים בעוד עשרה ימים. כאשר החל מאתמול, ארונה של המלכה הועבר לאולם האירועים בבלמורל, מכוסה בזר פרחים המשתנה מדי יום. גם הארון שלה יהיה עטוף בתקן המלכותי של סקוטלנד.