הפתעה אוקראינית: משרד ההגנה הרוסי הודה היום (שבת) כי כוחות צבא נסוגו מערים בחרקיב לאחר מתקפת נגד של אוקראינה שהובילה להתמוטטות הכוחות הרוסים באזור. זאת, לאחר שאוקראינה הצליחה לפרוץ 50 ק"מ לאורך קו החזית והשתלטה מחדש על 30 ערים באזור ובהן עיר המפתח קופיאנסק, אשר נכבשה בשבוע הראשון לפלישה הרוסית.  

האוצר הנעלם: הסיבה האמיתית שפוטין נשאר באוקראינה, וזה לא הפגנת כוח

הנפת דגל אוקראינה בעיר המשוחררת (רויטרס)

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי "כוחות הצבא של אוקראינה שיחררו כ-2,000 קמ"ר של שטח מאז החלה מתקפת נגד נגד רוסיה בתחילת החודש". על פי המודיעין הבריטי, הכיבוש מחדש של העיר קופיאנסק בידי האוקראינים הוא מכה משמעותית למוסקבה. זאת, מכיוון שבעיר עוברים נתיבי אספקה לקו החזית למחוז דונבאס, וכיבושה הותיר אלפי חיילים רוסים מנותקים בפתאומיות מאספקה ​​על פני רצועת חזית שלמה.

כאמור, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הורה לחיילים לעזוב את מחוז חרקוב, ואמר שהם יישלחו לתגבר פעולות במקומות אחרים במחוז דונייצק הסמוך. זאת, לאחר שבימים האחרונים כוחות רוסים נטשו במהירות עשרות ערים וכפרים לאחר שקו החזית שלהם קרס לנוכח ההתקדמות המאורגנת האוקראינית המהירה ביותר של המלחמה. 

הנטישה הפתאומית של חרקוב מסמנת את התבוסה הגדולה ביותר של רוסיה בשדה הקרב מאז שכוחותיה נאלצו לנטוש את התקפתם על הבירה קייב במרץ. כוחות רוסים נלחמו קשות כדי לכבוש את העיר בתחילת המלחמה, ולאחר מכן השתמשו בה כבסיס לוגיסטי לאחד הקמפיינים העיקריים שלהם - התקפה של חודשים מצפון על אזור דונבאס הסמוך.

אתמול, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען שהכוחות "שיחררו עשרות יישובים" והחזירו לעצמם יותר מ-1,000 קמ"ר של שטח באזור חרקוב במזרח כמו גם בחרסון בדרום במהלך השבוע האחרון. זלנסקי פרסם סרטון של חיילים אוקראינים שהכריזו כי כבשו את העיירה באלקלייה שבמזרח המדינה, דרומית לחארקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה.