משיבים מלחמה: הכוחות האוקראינים המשיכו לצבור הישגים משמעותיים באזור חרקוב ביממה האחרונה, כך טען הבוקר (ראשון) המודיעין הבריטי. עוד צויין כי רוסיה משכה יחידות מהאזור, אך הלחימה נמשכת סביב הערים קופיאנסק ואיזיום. במקביל לכך, מפקד הצבא האוקראיני עדכן כי הכוחות ממשיכים להתקדם צפונה והצהיר כי כבשו מחדש מעל 3,000 קמ"ר מתחילת ספטמבר. 

מתקרבים לניצחון? הצבא הרוסי קרס בחרקוב בעקבות מתקפת הנגד של אוקראינה

בנוסף, טען המודיעין הצבאי של בריטניה כי רוסיה מנסה להסיט את ההאשמה בבעיית חוסר הביטחון התזונתי בעזרת מידע מוטעה, במטרה להכפיש את אוקראינה ולמזער את ההתנגדות לפלישה. עוד ציינו כי טענת הנשיא ולדימיר פוטין כי ניתן לייצא רק 60 אלף טון תבואה מאוקראינה אינה נכונה. 

כאמור, כוחות צבא אוקראינה הצליחו להשתלט אתמול מחדש על עשרות יישובים במחוז חרקיב שבצפון־מזרח המדינה אחרי מתקפה מפתיעה נגד הכוחות הרוסיים. הם כבשו גם את הערים איזיום וקופיאנסק, אשר חיוניות עבור הפעילות הרוסית בדונבאס.

הרשויות האוקראיניות דיווחו כי עשרות יישובים שוחררו במחוז חרקיב מאז יום חמישי, כאשר הכוחות האוקראיניים הצליחו לחדור למרחק של עשרות ק"מ בתוך השטח שהיה בשליטה רוסית. "סביר שהכוחות הרוסיים הופתעו", נאמר אתמול בדוח היומי של המודיעין הצבאי הבריטי. "האזור לא הוחזק באופן הדוק, והיחידות האוקראיניות תפסו או הקיפו מספר עיירות".

הרוסים לא הצליחו להסתיר את הפתעתם מההתפתחויות. ויטלי גנצ'ב, המפקד הרוסי של האזורים הכבושים במחוז חרקיב, הודה כי האוקראינים הצליחו לפרוץ את הקווים הרוסיים, וגם הבלוגר הפרו־רוסי יורי פודוליאקה, שמתמחה בענייני צבא ומחזיק מיליוני עוקבים, ציין: "אם להיות כנים, הפיקוד האוקראיני גבר עלינו כאן".