המתיחות מחריפה: איראן טוענת כי הפיתוח של מזל"ט ARASH-2 נועד לפגוע בערים תל אביב וחיפה, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית MEHR.

באיראן ורוסיה זועמים על אירופה: "צועדת לכיוון של ישראל"

דיווח: נחשפה זהותו של מפקד הסייבר הראשי של משמרות המהפכה

מפקד כוחות היבשה בצבא האיראני, קיומרת' היידרי, הצהיר כי שקלו את פיתוח המזל"ט במיוחד עבור תקיפה בישראל. לדבריו, המל"ט הוא אסטרטגי ותצפיתי, ושימש בתרגיל צבא היבשה בעבר. "אנחנו ממתינים לפקודה להשתמש בו", הוסיף.

במקביל לכך, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר קנאני, התייחס למשא ומתן לקראת חתימה על הסכם הגרעין וטען כי "סבא"א לא צריכה להיכנע ללחץ של ישראל".

כזכור, בטהרן נשמעו תרעומת על הצהרתן המשותפת של צרפת, גרמניה ובריטניה במוצאי שבת בנוגע להתנהלותה של איראן במסגרת המו"מ על הסכם הגרעין. האיראנים זעמו על נוסח ההצהרה שלפיה "למרבה הצער, איראן בחרה שלא לנצל את ההזדמנות הדיפלומטית הקריטית הזו, ותחת זאת - היא ממשיכה להסלים את תוכנית הגרעין שלה הרבה מעבר לכל הצדקה".

קנאני טען כי מדובר "בהצהרה שאינה קונסטרוקטיבית", וקרא לשלוש המדינות הללו "להיות אקטיביות יותר במציאת פתרונות לחילוקי הדעות המעטים שנותרו".

הדובר הביע צער כי המעצמות האירופיות "נוקטות צעד לכיוונה של ישראל, שרוצה בכישלון שיחות הגרעין. ההצהרה המשותפת שלהן נעשתה בצורה לא שקולה, והאחריות להשלכות, אם תהיינה, מוטלת עליהן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>