למרות הקיפאון במגעים עם איראן בנוגע לחזרה להסכם הגרעין, ארה"ב ממשיכה להדגיש כי עדיין לא מאוחר מדי לחתום על הסכם שכזה.
במקביל, 56 מדינות, מתוכן 23 חברות מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, פרסמו אתמול הצהרה משותפת שבה נמסר כי "מצער מאוד שאיראן, מאז הפגישה הקודמת של מועצת הנגידים, לא יצרה קשר עם הסוכנות בנושא החקירות הפתוחות על אתריה הגרעיניים ולכן גם לא הייתה התקדמות. אנחנו מודאגים מאוד מכך שחומר גרעיני נמצא במקומות לא מוכרזים באיראן וכי מיקומו הנוכחי של חומר גרעיני זה או של ציוד המזוהם בחומר גרעיני, שאולי עדיין קיים באיראן כיום, אינו ידוע לסוכנות".

איראן הציגה מזל"ט "המיועד לפגוע בת"א" וקראה לסבא"א: "אל תיכנעו ללחץ הישראלי"

באיראן ורוסיה זועמים על אירופה: "צועדת לכיוון של ישראל"

למרות זאת, מועצת הנגידים של סבא"א, שדנה אתמול בווינה בנושא הפיקוח על אתרי הגרעין בשטח איראן, לא קיבלה החלטה חדשה, והשאירה בתוקף את הנזיפה הקודמת שלה לאיראנים בגין אי־שיתוף פעולה עם הסוכנות. נציג ארה"ב בסבא"א הצהיר כי "אנו מוכנים להחיות במהירות את הסכם הגרעין באיראן, אבל אנו חסרים שותף שיפגין רצון בכך מצד איראן".

דובר מחלקת המדינה נד פרייס: "השורה התחתונה היא שלא מאוחר לחתום על עסקה". פרייס הכחיש טענה של מקור בפמליית ראש הממשלה יאיר לפיד שנסע לגרמניה, שלפיה האחריות למשא ומתן עם איראן הוצאה מידי השליח המיוחד רוברט מאלי. לדבריו, "רוב מאלי ממשיך להיות השליח המיוחד שלנו, והוא בהחלט עומד בראש הצוות והמאמצים שלנו", הדגיש הדובר.

בתוך כך, הממשל האמריקאי הודיע אתמול על סנקציות חדשות נגד שני גופים ועשרה אנשים המעורבים בפעילות סייבר התקפית של משמרות המהפכה בארה"ב.

זאת ועוד, נשיא צרפת עמנואל מקרון נועד אתמול בפריז עם עבדאללה מלך ירדן, כאשר סוגיית הסכנה האיראנית עלתה בשיחות. למרות זאת, עבדאללה הודיע כי הסכים לכנס בירדן לפני סוף השנה ועידת ביטחון אזורית, בהשתתפות איראן ובלי השתתפות ישראלית, בדומה לוועידה שהתכנסה בשנה שעברה בבגדד ביוזמת צרפת.