תקרית דיפלומטית: נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ', סירב הערב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי החדש במדינה, גיל ארציאלי. זאת, במחאה על "פעילות הצבא הישראלי בעזה" במבצע עלות השחר, כך דווח הערב (חמישי) בעיתון הצ'יליאני, "אקס-אנטה".

בתוך כך, הממשלה הצ'יליאנית מסרה כי "הצגת האמנות נדחתה לחודש אוקטובר", והרשויות מסרו כי "הצדדים התבקשו לדחות זאת לשבוע השני של חודש אוקטובר, בהתחשב באירוע שבו נפגעו ילדים ברצועת עזה". שרת החוץ של צ'ילה, אנטוניה אוררג'ולה, זימנה את השגריר הישראלי שהגיע לצ'ילה לפגישה. דיפלומטים צ'יליאנים מסרו כי "ישנה מהומה גדולה בממשלה ובמשרד החוץ, על מנת לראות איך פותרים את הבעיה שנוצרה". בנוסף, מקורות המעורים בפרטים מסרו כי "אין תקדים בהיסטוריה של הקהילה הישראלית בצ'ילה לאירוע חמור שכזה". 

כאמור, בחודש דצמבר האחרון, נבחרת בוריץ' לנשיא המדינה. מועמד השמאל, שקרא לחרם על ישראל, נבחר לנשיא אחרי שגבר על יריבו מהימין הקיצוני בסיבוב השני בבחירות הדרמטיות שהגיעו אחרי שנתיים של הפגנות סוערות ואי יציבות במדינה הדרום אמריקאית. בוריץ' קיבל 56 אחוז מהקולות בהצבעה שהתקיימה ביום ראשון לעומת 44 אחוז ליריבו, חוזה אנטוניו קאסט, מועמד הימין הקיצוני ובן לאב שהיה חבר במפלגה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה. בסיבוב הראשון בחודש שעבר, קאסט סיים ראשון בפער של שני אחוזים מעל מועמד השמאל.

זמן קצר לאחר שהתברר היתרון המובהק של בוריץ', הודה קאסט בהפסדו וקרא להתייצב מאחורי הנשיא הנבחר שייכנס לתפקידו במרץ הקרוב במקומו של הנשיא השמרן, סבטיאן פיניירה, שמשלים ארבע שנות כהונה. "הוא ראוי לכל הכבוד שלנו", צייץ קאסט שלא הסתיר את האהדה שלו למשטר הרודני של אוגוסטו פינושה.