המלחמה באירופהבצל המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, מסר כי אוקראינה בוחנת קבלת משלוח של טילים ארוכי טווח מארה"ב, שיאפשרו לקייב לפגוע בעומק רוסיה. עם זאת, מוסקבה הזהירה את הצדדים ואמרה כי "זה מהווה חציית קו אדום, יהפוך את ארה"ב לצד ממשי בסכסוך ויביא לתגובה".

בתוך כך, קולבה טען כי "לגנרלים האוקראינים יש תקשורת מצוינת עם הגנרלים האמריקאים, והם דנים בסוגייה". השר ציין בנוסף כי "קייב מעריכה את כל מה שארה"ב עושה עבובה וכי אוקראינה זקוקה לנשק ספציפי כדי לעשות דברים בשדה הקרב". לדבריו, "אני לא שולל את האפשרות שארה"ב תקבל החלטה חיובית לגבי הסוג הספציפי של הנשק שאנחנו צריכים". 

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר השבוע, ג'סטין ברונק, מומחה צבאי בריטי ממכון המחקר Royal United Services, ניתח את המצב בחזית המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ואמר כי הלחץ שמפעילים הכוחות האוקראינים בימים האחרונים בדרכו לקבל את התואר 'אחת ממתקפות הנגד הגדולות ביותר בהיסטוריה', ורוסיה לעומת זאת עלולה לספוג את התבוסה הצבאית המבישה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. 

עוד הוסיף המומחה כי אוקראינה מנסה לשמר את המומנטום הפתאומי שלה, שהניב הישגים טריטוריאליים גדולים, בעוד הרוסים נכנעים ונסים בהמוניהם, וישנה תקווה כי סוף סוף הושגה נקודת מפנה בלחימה. מתקפת הנגד הותירה את הקרמלין חסר אונים, תוך כדי שהוא מחפש דרכי תגובה להפסד המשמעותי ביותר שנחל מאז נסוג הצבא מאזורים ליד קייב, לאחר שלא הצליח לכבוש את הבירה בתחילת הפלישה.