לצד מלחמת רוסיה-אוקראינה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס למלחמה והזהיר בריאיון לתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" בערוץ "CBS News" את ולדימיר פוטין מלהשתמש בנשק גרעיני. "אל תעשה זאת- אל. אל. זה ישנה את פניה של המלחמה באופן שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה״.

מומחה צבאי: הרוסים עלולים לספוג את התבוסה הצבאית הגדולה ביותר מאז מלה"ע ה-2

פרשן בכיר מסביר: כך הצליחה מתקפת הנגד האוקראינית להביא לקריסת הצבא הרוסי

המראיין המשיך ושאל: ״ומה יהיו ההשלכות של זה, מה תהיה תגובתה של ארה״ב״? הנשיא ביידן השיב: ״אתה חושב שהייתי אומר לך אם הייתי יודע בדיוק מה הן יהיו? כמובן שאיני מתכוון לומר לך.אבל יהיו לך השלכות. הם יהפכו למנודים בעולם יותר מתמיד- והתגובה תהיה בהתאם להיקף של מעשיהם״.

במקביל לכך, היום הזהירה מוסקבה את ארצות הברית מלהעביר משלוח של טילים ארוכי טווח לידי הצבא האוקראיני. "זה מהווה חציית קו אדום, יהפוך את ארה"ב לצד ממשי בסכסוך ויביא לתגובה".

"שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, התייחס גם הוא לדברים ואמר כי "לגנרלים האוקראינים יש תקשורת מצוינת עם הגנרלים האמריקאים, והם דנים בסוגייה. קייב מעריכה את כל מה שארה"ב עושה עבובה וכי אוקראינה זקוקה לנשק ספציפי כדי לעשות דברים בשדה הקרב "אני לא שולל את האפשרות שארה"ב תקבל החלטה חיובית לגבי הסוג הספציפי של הנשק שאנחנו צריכים".