המלחמה באוקראינה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלח מסר מאיים לרוסיה, ואמר בריאיון שקיים כי תגובתה של ארצות הברית לכל שימוש בנשק לא קונבנציונלי תהיה משמעותית, אך לא סיפק פרטים נוספים בנוגע לכך.

בתוך כך, שבעה סטודנטים לרפואה מסרי לנקה ששהו בשבי הרוסי ושוחררו ע"י הכוחות האוקראינים, חשפו את אשר אירע במהלכו. בין היתר, הם סיפרו על תאי עינויים במרתפים של מתחמי משטרה ובנייני בתי ספר ועדויות קשות על התעללות, השפלה ורצח.

קבר אחים שהרוסים הותירו מאחוריהם באוקראינה (צילום: רויטרס)

לאחר שנחשפו מספר קברי אחים באזור שהיה בשליטה הרוסית, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מסר כי נכון לעכשיו קשה לדעת כמה אנשים נקברו שם ובאיזה אופן. יחד עם זאת, על הערכות של הרשויות המקומיות, רוב הנרצחים שנתגלו בקברי האחים, סבלו מעינויים קשים טרם מותם. "כבר יש עדויות ברורות לעינויים ויחס משפיל לאנשים", אמר זלנסקי בנאומו בשישי האחרון.

על פי עדויות מהשטח, נראה כי מצבו של הצבא הרוסי ממשיך להיות קשה. הפעולות ההתקפיות של רוסיה מוגבלות נכון לעכשיו לאזור דונייצק מסביב לעיר באחמוט, כך על פי מספר דיווחים.

כוחות צבא אוקראינים טוענים כי הרוסים מנסים להפעיל לחץ, ופועלים בניסיון לנתק את קו האספקה לבאחמוט שבסמוך לדונייצק. עוד הם טוענים כי עיקר הכוחות הרוסים בשטח מורכבים כעת מחיילים מ"קבוצת וגנר" ומאסירים רוסים ששוחררו כדי שיצטרפו ללחימה. "קבוצת וגנר" היא חברה צבאית פרטית בעלת קשרים עם הקרמלין, שלחמה בעבר במקומות כמו סוריה ולוב.