מלחמת רוסיה-אוקראינה: צבא אוקראינה הודיע כי חייליו חצו את נהרות אוסקיל האסטרטגיים וכי הוא מתכונן למתקפה על הכוחות הרוסיים במזרח דונבאס, אותו איזור אשר מוסקבה הבטיחה לכבוש לעצמה. חציית הנהרות מהווה נקודת מפנה חשובה במתקפת הנגד של אוקראינה בצפון-מזרח חרקוב, משום שאלו זורמים דרומה לתוך נהר סוורסקי דונץ, אשר מתפתל דרך הדונבאס, מוקד הפלישה העיקרי של רוסיה.

זלנסקי: "החורף יכול להיות נקודת מפנה ולהוביל לשחרור מהכיבוש הרוסי"
קברי אחים ומכות חשמל: האיחוד האירופי קורא להקמת בית דין לפשעי מלחמה באוקראינה

בנוסף, לא רחוק משם נמצא מחוז לוהנסק, מעוז הבדלנים הפרו-רוסים, שנמצא כולו תחת שליטה רוסית לאחר קרבות עקובים מדם שהתרחשו שם בחודש יולי האחרון. בתגובה להתפתחויות רשם מושל מחוז לוהנסק, סריי גאידאי, בחשבון הטלגרם שלו כי "המחוז נמצא ממש בדלת הסמוכה. סוף הכיבוש איננו רחוק".  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הנשיא ולדימיר זלנסקי נשבע בנאומו הלילי כי לא תהיה הפוגה בלחימה להחזרת השטחים שנכבשו על ידי רוסיה. "אולי נראה לכמה מכם שאחרי סדרה של ניצחונות יש לנו עכשיו הפוגה מסוימת", אמר, "אבל לא תהיה רגיעה. אנחנו מתכוננים למערכה הבאה - אוקראינה חייבת להיות חופשית".

באותו הנושא, הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן התראיין לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, ואמר כי האוקראינים מנצחים את הרוסים, אך הניצחון הסופי יגיע רק כאשר כל הכוחות הרוסים יסוגו משטחה של אוקראינה, וארה"ב תמשיך ותתמוך באוקראינה ככל הנדרש, כך לדבריו.