הדוכס מסאסקס הנסיך הארי ורעייתו הדוכסית מייגן מרקל לא קיבלו את הכבוד לשבת בשורה הראשונה בטקס הלוויה של המלכה אליזבת השנייה, שנערך מוקדם יותר היום (שני) במנזר ווסטמינסטר. במקום זאת, השניים נדחקו בסוף השורה השנייה, לצידם של הנסיכה ביאטריס ובעלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

התמונה שמוכיחה את מיקומם הרחוק של הנסיך הארי ומייגן, בשורה השנייה משמאל (צילום: רויטרס)
התמונה שמוכיחה את מיקומם הרחוק של הנסיך הארי ומייגן, בשורה השנייה משמאל (צילום: רויטרס)

בשורה הראשונה ישבו כאמור המלך צ'ארלס השלישי, בנה של המלכה ואביו של הארי, ורעייתו קמילה, המלכה בת הזוג, יחד עם הנסיך מוויילס ואשתו. 

הארי ואחיו וויליאם, שמנהלים מערכת יחסים מתוחה מזה שנים, היו רחוקים זה מזה ככל האפשר, כאשר מעברי הכנסייה מפרידים ביניהם. כזכור, האחים הנסיכים ונשותיהם לא נצפו יחד בציבור מאז מרץ 2020, והלוויה הייתה אירוע האיחוד הראשון. הסכסוך ביניהם החמיר עם יציאתם של מרקל והארי מהחיים כבני משפחת המלוכה הבכירים, ההחלטה שלהם לפרסם ראיונות רבים על המשבר עם משפחת המלוכה, והאשמת בית המלוכה בגזענות.

הנסיך הארי ורעייתו מייגן הושבו מאחור  (צילום: Dominic Lipinski/Pool via REUTERS)
הנסיך הארי ורעייתו מייגן הושבו מאחור (צילום: Dominic Lipinski/Pool via REUTERS)

בנוסף, לפני מספר ימים פורסם כי ילדיהם של הארי ומייגן לא יקבלו תארי מלוכה רשמיים, דבר שעורר זעם בקרב בני הזוג. ארצ'י בן השלוש וליליבט בת השנה, היו צפויים להפוך רשמית לנסיך ונסיכה בעתיד הקרוב. אבל בעקבות שיחות מתוחות בין המלך החדש בימים האחרונים, הסאסקסים נותרו "כועסים" על כך שילדיהם לא יזכו גם לתארים של HRH (Royal Highness) או בתרגום לעברית: "הוד מלכותם".