הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לסעור לאחר מותה של מהסה אמיני, צעירה בת 22 מכורדיסטן, שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" משום שעטתה חיג'אב ב"אופן מרושל, ועל פי החשד הוכתה למוות. בעקבות כך, באיראן הודיעו היום (שלישי) כי יפתחו בחקירה לבדוק את נסיבות מותה של הצעירה. 

בתוך כך, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבד אללהיאן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "נפתח בחקירה על מותה הטרגי של מהסה. כפי שהנשיא אמר, עבור איראן, זכויות אדם הן בעלות ערך, בניגוד לאלו הרואים בהן כלי נגד יריביהם". הציוץ נכתב לאחר שנטען כמה שעות לאחר מותה, כי היא מתה בגלל התקף לב.

כאמור, איראן ממשיכה לסעור בעקבות מקרה המוות המצער של הצעירה. אמש, צוין היום השלישי של התסיסה ברחבי המדינה עם הפגנות במקומות רבים, כולל בטהרן הבירה. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, שני בני אדם נהרגו בזמן שכוחות הביטחון ירו על מפגינים בעיר סאקז, שניים נוספים מתו בעיירה דיבנדרה ואדם נוסף נהרג בדהגולן.

היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התייחס לאירוע ואמר כי "אנו מודאגים ממותה של אמיני, שעל פי הדיווחים הוכתה על ידי משטרת המוסר בזמן מעצר. אנו נמשיך במאמצים לחייב את הרשויות האיראניות לגלות אחריות להפרות זכויות האדם הללו". הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, רוברט מאלי, אמר כי הוא מזועזע ממותה של אמיני, והדגיש ש"האחראים למותה חייבים לקבל את דין וחשבון, ואיראן חייבת לשים קץ לאלימות נגד נשים על מימוש זכויותיהן החוקיות".