למרות שהממשל האוקראיני ומשרד החוץ הישראלי הוציאו הודעת אזהרה, הקוראת למתפללים יהודים שלא להגיע השנה לאומן, עקב המלחמה המתנהלת בשטח המדינה, אלפי ישראלים טסו לאוקראינה לקראת ראש השנה.

"צעד בלתי אחראי": ח"כ ברקת המריא לאומן בניגוד להמלצות, זעם במשרד החוץ

איתמר קירשבוים, מתפלל שנסע לאומן ושוהה שם, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז וסיפר ממקור ראשון על המתרחש באזור. 

"אחרי שאני רואה את גל האירועים הביטחוניים בארץ, אני שואל את עצמי ברצינות איפה יותר מפחיד להיות - באומן או בישראל?", תהה בפתח השיחה. "אני בתור ישראלי, כבר לא מרגיש בטוח. אנשים פה לא מרגישים פחד, אני לא מרגיש מלחמה, אני לא מרגיש כלום. היו אזעקות, זה לא מזיז לאף אחד, אף אחד לא מתייחס לזה - ממשיכים לאכול, לישון, לשתות. לא עושים עם זה כלום, ממשיכים עם החיים כרגיל", ציין.

בהמשך, הוסיף: "פוטין שונא את אוקראינה כמו שהוא שונא את ישראל. הוא לא אוהב ישראלים. עם זאת, אני מוכן להתערב שכל האנשים שבאים לאומן לא מרגישים שום פחד. פה באומן מרגישים הכי בטוח, אני אשמח שתבואו ותבינו על מה אני מדבר. אין לי שום אינטרס לומר זאת, אני לא יחצן של המקום הזה. אני מתכנן להישאר פה עד יום ראשון שאחרי כיפור, והבנתי שהולכת להיות עלייה במספר הישראלים שיגיעו לפה - מדבור ב־20 או 25 אלף איש".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני