מלחמת רוסיה-אוקראינה: חבר פרלמנט רוסי לשעבר ויועץ פוטין, סרגיי מרקוב, אמר היום (רביעי) כי ערים בריטיות נמצאות על הכוונת של ראשי הנפץ הגרעיניים של רוסיה. 

"נסחטים גרעינית, יש לנו נשק רב כדי להגיב": פוטין מגייס מילואים ומאיים על המערב
מזרח אוקראינה תסופח לרוסיה? משאל העם יתקיים בשבוע הקרוב

"ברוסיה יש התגייסות של מילואים ופוטין אמר שהוא יהיה מוכן להשתמש בנשק גרעיני נגד מדינות מערביות כולל נגד בריטניה", אמר מרקוב, "אם בריטניה תמשיך להיות תוקפנית נגד רוסיה, או אם לראש ממשלת בריטניה ליז טרוס עדיין יש תוכנית להשמיד את רוסיה, אנשים בלונדון יצטרכו להבין את האיום של נשק גרעיני".

כאמור, הנשיא פוטין נאם לאומה הרוסית ואמר כי הוא רוצה "להגן" על טריטוריות רוסית והזהיר כי ארצו תשתמש "בכל האמצעים" העומדים לרשותה, ככל הנראה רמז לשימוש בנשק הגרעיני שלה. פוטין הדגיש כי מטרתו היא "לשחרר" את אזור דונבאס במזרח אוקראינה, ציין כי לרוסיה יש "הרבה כלי נשק" בהם תוכל להשתמש בתגובה ל"איום ממערב" והבהיר: "זה לא בלוף".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ליז טראס (צילום: רויטרס)
ליז טראס (צילום: רויטרס)

כמו כן, השבוע דווח כי הצבא האוקראיני ממשיך להתקדם במתקפת הנגד במזרח המדינה, והכוחות הצליחו להיכנס שוב למחוז לוהאנסק - לראשונה מאז שהרוסים כבשו את המחוז ביולי האחרון, כאשר חיילים תועדו נוסעים בין הבתים ההרוסים בכפר בילוהוריבקה.

המודיעין הצבאי הבריטי העריך כי הרוסים איבדו לא פחות מארבעה מטוסי קרב בעשרת הימים האחרונים, וציין כי "יש סבירות ריאלית שהעלייה באבדות נובעת בחלקה מהסיכון הגובר שלוקח על עצמו חיל האוויר הרוסי במאמצים לספק חיפוי אווירי קרוב לכוחות הקרקע, שנמצאים תחת הלחץ של ההתקדמות האוקראינית".