יומיים אחרי הלוויתה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה וברקע הדיווחים על מתיחות בין הארמון לדוכסים מסאסקס, מטחי הביקורת כלפי מייגן מרקל, רעייתו של הנסיך הארי, מסרבים להיפסק. הפעם זו הסנאטורית האוסטרלית הולי יוז, שתקפה את מרקל ואת נכדה של המלכה שהלכה לעולמה בגיל 96, ואמרה כי נמאס לה מבני הזוג אותם כינתה "אנשים נוראים ומתקוממים".

נטמנה לצד בעלה פיליפ: המלכה אליזבת הובאה למנוחות
בפינה ומאחור: ההשפלה שספגו הנסיך הארי ומייגן מרקל במהלך הלווית המלכה אליזבת'
בכתה או לא? סערה בממלכה בגלל תיעוד של מייגן מרקל מהלווית המלכה

בעוד מיליארדים ברחבי העולם התכוננו להלוויה, בבריטניה דווח כי הנסיך הארי ומייגן "לא הוזמנו" לקבלת הפנים הממלכתית שנערכה למנהיגי העולם בארמון בקינגהאם יממה לפני ההלוויה.

על פי הדיווחים בני הזוג, שיצאו לעצמאות והתנתקו ממשפחת המלוכה בינואר 2020, היו "מבולבלים" מההחלטה שלא לכלול אותם ברשימת המוזמנים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מנחה "סקיי ניוז" כריס סמית טען כי הארי ומייגן לא צריכים להיות מבולבלים מכיוון שהם הכניסו את עצמם למצב הזה, מה שגרם לסנטור יוז לצאת למתקפה נגד השניים.

יוז האשימה את מרקל בהתרחקותם של בני הזוג ממשפחת המלוכה וטענה כי היא מאמינה שהארי יתחרט על הצעד בעתיד. "אני חושבת שהוא עשה שגיאה איומה ושהייתה לה השפעה נוראית עליו. אני מייחלת ליום שבו הוא ישאל את עצמו 'מה עשיתי?'. מייגן היא פשוט בן אדם נורא. זה ממש מביש. נמאס לי משניהם", אמרה.

על הספר שהנסיך אמור להוציא אמרה: "אני לא יודעת מה קורה עם הספר. כנראה שהם עוברים על הפודקאסטים שלהם ומנסים להוציא חלקים שבהם מרקל אמרה דברים לא נחמדים במיוחד על המלכה".

עוד אמרה יוז, כי הדוכסים הם "אנשים נוראים ומתקוממים" והוסיפה כי היא מסכימה עם כך שהם לא הוזמנו לקבלת הפנים ומקווה שהם "לא יוזמנו להרבה דברים אחרים".

יחד עם זאת היא הופתעה מכמות ההזמנות שקיבלו הדוכס והדוכסית מסאסקס לאירועים רשמיים בעקבות מותה של המלכה.

הלווית המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)
הלווית המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)

"הם רצו חיים פרטיים, הם כבר לא רצו להיות חלק ממשפחת המלוכה במובן שהם היו", אמרה. "הם העבירו את עצמם לארצות הברית וניצלו כל הזדמנות שהייתה להם כדי ללכלך על המלכה, אבל גם על כל משפחת המלוכה והתפקיד שהיא ממלאת".

"הם רצו פרופיל נמוך יותר, הם לא רצו חיים כאלה עבור הילדים שלהם. נראה שהם מוטרדים שאולי הילדים שלהם לא יקבלו את תוארי המלוכה, וזה קצת מוזר לי", המשיכה.

"הם החליטו שהם לא רוצים להיות בני מלוכה בכירים, הם רצו את הפרטיות ואת העצמאות שלהם, ויש לכך השלכות. לא רציתם את החובה ואת האחריות - לא תקבלו גם את הדברים האחרים", אמרה יוז לסיום.