נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעלה הילוך בכל הקשור למלחמה שלו באוקראינה. יממה לאחר שהותקף על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על בימת האו"ם, וברקע ההפגנות נגדו ברוסיה לאחר שהורה לגייס 300 אלף חיילי מילואים, הנשיא הרוסי הורה היום (חמישי) לצבאו להתחיל לקדם כוחות נוספים על מנת "להגן על כל טריטוריה רוסית" ולהשתמש "בכל האמצעים שיש" על מנת להשלים את המלחמה.

האמירות האחרונות של פוטין העלו לא מעט השערות בעולם לפיהן הנשיא הרוסי מכוון לשימוש בנשק גרעיני נגד אוכלוסיית אוקראינה. בפדרציית המדענים האמריקאים (FAS), חשפו כי הרוסים מחזיקים באמתחתם כמעט 6,000 ראשי נפץ גרעיניים, כאשר רק כ-1,500 מתוכם אמורים להיות מפורקים לאחר שהורכבו לפני שנים ואינם מבצעיים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ניסוי בנשק גרעיני במהלך המלחמה הקרה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
ניסוי בנשק גרעיני במהלך המלחמה הקרה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

על פי ה-FAS, רוסיה מחזיקה בכ-1,200 טילים בליסטיים היכולים להיות משוגרים משטחה למרחק רב, כמו גם 800 טילים המוטמנים בצוללות בימים השונים בעולם. בנוסף לכך, על פי ה-FAS, לרוסיה יש את היכולת גם לשגר 580 טילים מתוך מטוסים שנבנו במיוחד לנשיאת ראשים גרעיניים.

על פי הערכות שונות, מתוך כלל הארסנל הגרעיני של רוסיה, נכון להיום ישנם כ-1,500 טילים אשר מוכנים לשיגור כמעט מיידי. בנוסף, על פי FAS, מספר הטילים הגבוה של רוסיה (5,977), גבוה מזה של כל מדינות ברית נאט"ו יחדיו (5,943). 

נזכיר כי עד היום הוטלו שתי פצצות גרעיניות בלבד, שתיהן על ידי ארצות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר הפצצות הוטלו ביפן על הערים הירושימה ונגסקי וגרמו למותם של מאות אלפי אנשים.