נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) על עסקת ענק של חילופי שבויים בין מדינתו לבין רוסיה. על פי זלנסקי, 215 בני אדם שוחררו מהשבי הרוסי, מתוכם 188 לוחמים שהגנו על מפעל אזובסטל במהלך "המבצר על מריופול". בראש אותם אסירים שהועברו לידי רוסיה בעסקה עומד הפוליטיקאי האוקראיני הפרו-רוסי ויקטור מדבדצ'וק, שנחשב לבעל בריתו הקרוב והמשפיע ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה.

זלנסקי הוסיף כי כחלק מהסכם החילופים, שוחררו 10 אזרחים זרים משבי רוסי ובהם חמישה אזרחים בריטיים, שני אמריקאים וכן אזרחים של מרוקו, שבדיה וקרואטיה. האזרחים הזרים יוחזרו למדינות המוצא שלהם לאחר שיסיימו סבב בדיקות רפואיות בסעודיה, שם נערכו חילופי השבויים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

על פי פרטי העסקה, בין המשוחררים נמצאים גם שלושת המפקדים המפורסמים ביותר מימי המצור על מפעל אזובסטל במריופול - מפקד גדוד אזוב, דניס פרוקופנקו, סגנו סביאטוסלב פלאמר ("קלינה") ומפקד חטיבת הנחתים 36 מייג'ור סרחיי וולינה.

בתוך כך, תמונותיהם של שבויי המלחמה הזרים פורסמו ברשתות החברתיות לאחר ששוחררו מידיהם של הבדלנים הפרו-רוסיים במחוז דונצק. עד כה פורסמו שמותיהם של איידן אסלין הבריטי ואלכסנדר דריוקה ואנדי האן האמריקאים, כאשר ההערכות הן כי יתר המשוחררים הם ג'ון הרדינג, אנדרו היל, דילן הילי ושון פינר הבריטים, וקוסלב פרביג הקרואטי ומתיאס גוסטבסון משבדיה.

באוקראינה מדווחים כי גם מיכאיל ורשינין, ששימש מפקד משטרת הסיור של מריופול ונפל בשבי הרוסי עם נפילת העיר, שוחרר היום. ורשינין נחשב לגיבור מקומי, שבמהלך המצור הרוסי וההתקפות על העיר סייע לחלץ אזרחים לכודים והעביר מים ומזון.