ראש ממשלת רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, המשמש כסגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, שיגר היום (חמישי) איום מפורש לעבר המערב, כאשר ציין רוסיה תעשה שימוש בכל נשק, כולל גרעיני - כדי להגן על שטחיה. "ייעשה שימוש להשתמש בכל כלי נשק רוסי, כולל נשק גרעיני, כדי להגן על שטחים שהתקבלו לרוסיה", הדגיש, "משאל העם באזור דובנאס יתקיים כמתוכנן, אין דרך חזרה".

מזרח אוקראינה תסופח לרוסיה? משאל העם יתקיים בשבוע הקרוב
"הרוסים בפאניקה": אוקראינה ממשיכה להשיב שטחים, בערים הכבושות קוראים למשאל עם
ביידן תקף את פוטין באו"ם: "נעמוד לצד אוקראינה, המלחמה פרצה בגלל אדם אחד"

מדובר בתגובה ישירה לאיומים שהשמיע בימים האחרונים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בין היתר במהלך נאום שנשא אמש בעצרת האו"ם. הוא הבהיר בפתח נאומו כי הוא מקווה שהמלחמה באוקראינה תסתיים בתנאים פשוטים, והבהיר כי אי אפשר לתפוס שטח של אומה בכוח. "נעמוד לצד אוקראינה נגד התוקפנות של רוסיה", הבהיר.

בהמשך, ביידן הוסיף כי מדובר במלחמה של "אדם אחד" ובהתייחסות לנאומו של נשיא רוסיה קודם לכן, טען כי "פוטין ביצע איומים גרעיניים פזיזים". נשיא ארצות הברית הוסיף כי הוא מתנגד לשימוש באלימות ובמלחמה בכדי לכבוש אומות ולהרחיב גבולות, "אם אומות יכולות להמשיך בשאיפות אימפריאליות ללא תוצאות, היא מסכנת את כל מה שארצות הברית עומדת עבורו".

ביידן עונה לאיום הגרעיני של פוטין בנאומו באו"ם

ביידן התייחס לסוגייה גם במהלך ראיון לתוכנית 60 דקות, המשודרת ברשת CBS האמריקאית, כאשר הזהיר את ולדימיר פוטין מלהשתמש בנשק גרעיני. "אל תעשה זאת- אל. אל. זה ישנה את פניה של המלחמה באופן שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה״. המראיין המשיך ושאל: ״ומה יהיו ההשלכות של זה, מה תהיה תגובתה של ארה״ב״? הנשיא ביידן השיב: ״אתה חושב שהייתי אומר לך אם הייתי יודע בדיוק מה הן יהיו? כמובן שאיני מתכוון לומר לך.אבל יהיו לך השלכות. הם יהפכו למנודים בעולם יותר מתמיד- והתגובה תהיה בהתאם להיקף של מעשיהם״.

מוקדם יותר השבוע, התקשורת ברוסיה דיווחה כי משאל העם בחבל דונבאס, בדבר סיפוחו של החבל לשטחה של הפדרציה הרוסית, יתקיים ב-26 וב-27 בספטמבר.מוקדם יותר, מנהיג הרפובליקה העממית של מחוז דונייצק, דניס פושילין, ביקש מנשיא רוסיה פוטין להצטרף לפדרציה הרוסית לאחר שיתקיים משאל העם, כאשר גם במחוז לוהנסק במזרח אוקראינה הכריזו גם כן על משאל עם. ככל הנראה המשאל יתקיים בשני המחוזות בסוף השבוע הקרוב. כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.