הסכם הגרעין: גורם רשמי בממשל האמריקאי אישר כי שיחות הגרעין בין מעצמות המערב לאיראן הגיעו למבוי סתום, כך דיווחה הלילה (בין חמישי לשישי) רשת "אל-ערביה". בתוך כך, בוושינגטון מסרו כי "ההגעה למבוי הסתום  אירעה בשל עמדתה של איראן". 

פקידי ממשל אמריקאיים הדגישו כי "עמדתה של איראן היא בלתי הגיונית, איראן עומדת בדרכה להתאוששות כלכלית שמספק הסכם הגרעין שעליו דנים הצדדים". זאת, לאחר שמוקדם יותר, נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר במהלך מסיבת עיתונאים בשולי העצרת הכללית של האו"ם, כי "הנשוא החשוב ביותר במשא ומתן הוא הסרת הסנקציות על איראן". כמו כן, ראיסי ציין כי "תיק החקירה הגדלוי של הסוכנות לאנרגיה אטומית נגד איראן הוא אחד הנושאים שיש לפתור כדי להמשיך בהסכם", והדגיש כי "יש להסיר את החקירות כדי להגיע להסכמה".

הכור בבושהאר אירן (צילום: רויטרס)
הכור בבושהאר אירן (צילום: רויטרס)

כזכור, מוקדם יותר החודש, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, דיווחה כי גורמים רשמיים באיראן תקפו את מעצמות המערב ומסרו כי "ללא סיום ההאשמות הכוזבות של המערב, כל הסכם הגרעין ייכשל". זאת, לאחר שבריטניה, צרפת וגרמניה תקפו את הרפובליקה האסלאמית ומסרו כי "בספק אם איראן רוצה לחזור להסכם". ההודעה של מעצמות המערב מגיעות לאחר הדרישה האיראנית כי תיסגר החקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעניין שאריות האורניום שנמצאו בשלושה אתרים במדינה.

כמו כן, המעצמות האירופיות, בריטניה, צרפת וגרמניה, מסרו כי "הטקס הסופי שנוסח על ידי האיחוד האירופי על הסכם הגרעין עם איראן, ביצע שינויים נוספים שהובילו את האיחוד עד קצה גבול הגמישות. למרבה הצער, איראן בחרה לא לנצל את ההזדמנויות האלו, ובמקום זאת, ממשיכה להסלים את התוכניות הגרעיניות שלה מעבר לכל הצדקה המתקבלת על הדעת".