בימים אלה נבנית באירופה המנהרה התת-מימית הגדולה בעולם, שתחבר בין דנמרק לגרמניה בנסיעה של 10 דקות בלבד, ותהיה בעומק של 40 מטר מתחת לפני הים הבלטי.

בניית המנהרה, שאורכה יעמוד על 18 ק"מ, החלה לפני כשנתיים, והיא צפויה להיפתח בשנת 2029. כעת הושלמה בנייתו של נמל בצד הדני, שיקדם את בניית המנהרה באופן משמעותי בעזרת עבודות בטון מאסיביות.

"הצפי הוא שקו הייצור הראשון יהיה מוכן בסביבות סוף השנה הנוכחית, או תחילת השנה הבאה", אמר מנכ"ל החברה הדנית האחראית על הפרויקט, "אנחנו מתכוננים לכך שעד תחילת שנת 2024, השלב הראשון של המנהרה ייצא לדרך". 

מתוך אירוע הפתיחה של בניית המנהרה (צילום: רויטרס,REUTERS/Fabian Bimmer)
מתוך אירוע הפתיחה של בניית המנהרה (צילום: רויטרס,REUTERS/Fabian Bimmer)

המנהרה היא פרויקט תשתית מהגדולים באירופה, ותקצובה עומד על יותר מ-7 מיליארד יורו. המנהרה תהווה תחליף לשירותי המעבורת הנוכחיים שבין הכפר בלולנד שבדנמרק לפוטגארדן (גרמניה), אשר מסיעים מיליוני בני אדם מידי שנה, ובמקום 45 דקות הנסיעה תתקצר ל-7 דקות ברכבת ו-10 דקות ברכב. המנהרה תיבנה בחגורת Fehmarn, כך נקרא המיצר בין האי הגרמני פהמרן, לאי הדני.

בנוסף, בכל הנוגע למנהרה המשלבת כביש ומסילת רכבת, פרויקט Fehmarnbelt Fixed Link בשמו הרשמי יהיה הארוך ביותר בעולם.