כיממה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד הכריז על תמיכתו בפתרון שתי המדינות ובהקמת מדינה פלסטינית לביטחון ישראל", יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לדבריו במהלך נאומו הערב (שישי) בעצרת הכללית השנתית של האו"ם.

נתניהו תקף את נאום לפיד באו"ם: "מכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני"

לפיד טען שרוב העם בעד מדינה פלסטינית - אך האם הסקרים תומכים בכך?

"אין לנו פרטנר ישראלי. אני אומר לכם בשם הפלסטינים שהתקווה שלנו לשלום כבר כמעט ולא קיימת בגלל הכיבוש. אתם רוצים לחנוק כל תקווה שיש לנו? ישראל לא פרטנר לשלום. זה ברור שישראל, שמתעלמת מהחלטות הקהילה הבינ"ל החליטה ולא להיות שותפה בתהליך השלום, פועלת להרס פתרון שתי המדינות", אמר בפתח דבריו. 

אבו מאזן טען כי "האו"ם והמדינה החזקה ביותר באו"ם מגנות על ישראל ולא מטפלות בהפרת החוק הבינלאומי מצידה. מאז הקמתה ישראל ביצעה פשעים נוראיים נגד העם הפלסטיני. הם הרסו יותר מ-500 כפרים פלסטיניים מאז 1948. הם גירשו 950 אלף פליטים פלסטינים - מחצית מהעם הפלסטיני באותה עת. ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח נגד הפלסטינים מאז 1948 ועד היום". 

כמו כן, תקף את ארה"ב ואמר כי היא "עושה עצמה כאילו היא מגינה על זכויות האדם ובאותו זמן תומכת בישראל ללא הגבלה ומגנה עליה ומאפשרת לה להמשיך במדיניותה העויינת כלפי הפלסטינים. ישראל לא היתה מסוגלת לעשות את מה שהיא עושה בלי ההגנה האמריקנית. אם יש מי שלא רוצה לומר זאת כי זה לא פוליטיקלי קורקט - אני אומר זאת".

אבו מאזן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס,Reuters/BRENDAN MCDERMID)
אבו מאזן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס,Reuters/BRENDAN MCDERMID)

לדבריו, "הקשבתי לנשיא ארה"ב ביידן ולראש ממשלת ישראל לפיד ולאחרים שאמרו שהם תומכים בפתרון שתי המדינות. אנחנו מודים על כך. זו התפתחות חיובית. אבל המבחן האמיתי לרצינות ולכנות העמדה הזו היא שממשלת ישראל תחזור מיד לשולחן המו"מ. כבר מחר. כדי ליישם את פתרון שתי המדינות".

בסיום ציין כי הרשות הפלסטינית תבקש "להתקבל כמדינה חברה בשלוש סוכנות של האו"ם - כולל ארגון הבריאות העולמי. אנחנו מבקשים ומתחננים שתתנו לנו עכשיו חברות מלאה באו"ם למדינת פלסטין. למה הסטנדרט הכפול נגדנו?"