ראש מועצת הריבונות הזמנית של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי אם הוא יקבל הזמנה, הוא יגיע לביקור בישראל. "בסיס היחסים הוא פיוס. לכן, אם תוגש הזמנה ויהיו את האמצעים לכך, אגיע", אמר אל-בורהאן.

דיווח: משלחת ביטחונית-צבאית מסודאן ביקרה בחשאי בישראל

ראש ממשלת סודאן: "תהליך הנורמליזציה עם ישראל יימשך בכל מצב"

סודאן וישראל הגיעו להסכמה על נרמול היחסים באוקטובר 2020, זאת כחלק מהסכמי אברהם. כחודש לאחר מכן, נחתה בסודאן משלחת ישראלית שדנה בשיתופי פעולה בין המדינות. ב-27 בינואר, הגיע שר המודיעין לשעבר אלי כהן לביקור מדיני בסודאן, שם נפגש עם אל-בורהאן ועם שר ההגנה של סודאן יאסין אבראהים. זו הייתה הפעם הראשונה בה שר ישראלי מגיע לביקור רשמי במדינה.

באפריל 2021 ביטלה ממשלת סודאן את חוק החרם על ישראל, אשר חוקק בשנת 1958. ספטמבר פורסם כי ממשלת סודאן הלאימה את נכסי חמאס שבשטחה כחלק מההחלטה לסלק את ארגון הטרור. לפי אל-בורהאן, היחסים בין המדינות התמקדו במישור הביטחוני, המודיעיני והצבאי ולא במישור המדיני.

בורהאן, שהיה חלק משמעותי מהנורמליזציה עם ישראל, אמר שהוא לא יתמודד בבחירות הבאות, אך לא נתן אינדיקציה מתי יתקיימו החבירות. "אין לי רצון להעמיד את עצמי (כמועמד) וגם לא רוצה להמשיך בעבודה הזו. המחסום טמון בקבוצות פוליטיות שצריכות להסכים על תאריך להצבעה", אמר.