לאחר הנאום באו"ם: התקשורת הפלסטינית, אנשי רוח ובכירים בארגוני הטרור, הביעה אמש ביקורת חריפה על נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וטענה כי נאומו "אינו מבטא או מייצג את המטרה הפלסטינית ושולל בבירור את ההיסטוריה והסבל של עמנו ואת זכותנו להתנגד לכיבוש". זאת, על רקע ההתייחסות שלו לנאום של ראש הממשלה, יאיר לפיד, ורעיון שתי המדינות.

בתוך כך, חאדר חביב, בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "התיאור של עבאס על ההתנגדות אינו מתקבל על הדעת כלל. עמנו מגן על מטרה צודקת ועל הבתים שנעקרו מאיתנו בכוח, וזו זכות לגיטימית של העם שלנו. אנו פועלים בדרכי התנגדות לגיטמיים נגד הישות כדי להחזיר את הזכות שלנו שנגזלה, ועל הבאס להבין שההתנגדות אינה טרור".

בנוסף, בכיר בפת"ח לשעבר, מתח גם הוא ביקורת על נאומו של אבו מאזן ואמר כי "הנאום היה מעליב ואינו מבטא את המטרה הפלסטינית. הנאום מבטא את קריסתו של אבו מאזן והפרויקט הפוליטי שלו". כמו כן, הדגיש כי "ההאשמה שבני עמו משתמשים בטרור היא בושה. ארגון אש"ף, במצבו הנוכחי, אינו כולל את העם הפלסטיני בהנהגתו". יחד עמו, גם אבו אל-חסן אל-שישניה, בכיר בוועדות ההתנגדות העממית, אמר כי "נאומו של עבאס אינו מעלה את הכאב והסבל של בני עמנו, והוא מחוץ לנורמות הלאומיות של עמנו. עבאס פעל בנאומו נגד העם הפלסטיני ואינו נוטה אחריות לבני עמו".

במקביל, חסן איוב, מומחה ליחסי פלסטינים-אמריקאים, כינה את נאומו של אבן מאזן כ"קומדיה שחורה", וכי "זו קומדיה שלא מצחיקה ואף אחד לא לוקח אותה ברצינות. ההנהגה חוזרת על עצמה מדי שנה עם אותם איומים שאף אחד לא לוקח ברצינות, במיוחד לא ארה"ב, והנשיא עבאס יודע היטב שלא תבוצע שום השקעה דיפלומטי או מאמץ פלסטיני". לדבריו, "כל הפוליטיקאים בארה"ב עסוקים כעת בבחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, והשדולה היהודית לתמיכה בישראל פועלת ללא הפסקה בבחירות כדי להשפיע על ההחלטות האמריקאיות, במיוחד בנושא הסכסוך".

אבו מאזן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס,Reuters/BRENDAN MCDERMID)
אבו מאזן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס,Reuters/BRENDAN MCDERMID)

בנוסף, פעילים פוליטים שונים בחברה הפלסטינית הביעו גם הם חוסר רצון מנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית. אחד מהם, עומר אסף, אמר כי "הנאום מסכם את המציאות הפוליטית של הרשות וחוסר האופק שלה. הוא מהווה הכרזה מפורשת של כישלון קטסטרופלי במשך עשרות השנים של שיחות משא ומתן".

כאמור, יו"ר הרשות הפלסטינית נאם אמש בעצרת הכללית של האו"ם. בין דבריו, התייחס לתהליך השלום ולפתרון שתי המדינות, ואמר כי "אין לנו פרטנר ישראלי. אני אומר לכם בשם הפלסטינים שהתקווה שלנו לשלום כבר כמעט ולא קיימת בגלל הכיבוש. אתם רוצים לחנוק כל תקווה שיש לנו? ישראל לא פרטנר לשלום. זה ברור שישראל, שמתעלמת מהחלטות הקהילה הבינ"ל החליטה ולא להיות שותפה בתהליך השלום, פועלת להרס פתרון שתי המדינות".