מדינות המפרץ הביעו תמיכה בנאום ראש הממשלה לפיד באו"ם, במהלכו טען כי "הסכם עם הפלסטינים שמבוסס על פתרון שתי מדינות לשני עמים הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל".

לפיד טען שרוב העם בעד מדינה פלסטינית - אך האם הסקרים תומכים בכך?

נתניהו תקף את נאום לפיד באו"ם: "מכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני"  

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן אאל סעוד, אמר הלילה (ראשון) בעצרת הכללית של האו"ם כי "ביטחון המזרח התיכון מצריך האצת פתרון כולל לסוגיה הפלסטינית והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. אזור המזרח התיכון זקוק מאוד למאמצים משותפים על מנת לבסס ביטחון ויציבות ולספק עתיד טוב יותר העונה על השאיפות של עמים לפיתוח ושגשוג".

דבריו של השר הסעודי מגיעים לאחר שביום שישי האחרון צידד בריאיון לרשת אל-ערבייה בדבריו לפיד ואמר כי "הצהרתו תהיה טובה אם היא תתורגם למעשים, כדי להגיע לשלום צריך שיחות ישירות בין הישראלים לפלסטינים".  בהמשך, השרה לשיתוף בינלאומי של האמירויות, רים אל-האשמי, הצטרפה לדבריו ואמרה בעצרת הכללית של האו"ם: "אנו מדגישים את עמדתנו האיתנה הקוראת להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים". 

כזכור, מי שהסתייג מדבריו של לפיד היה דווקא אבו מאזן שתקף את ישראל מעל בימת האו"ם ואמר: "אין לנו פרטנר ישראלי. אני אומר לכם בשם הפלסטינים שהתקווה שלנו לשלום כבר כמעט ולא קיימת בגלל הכיבוש. אתם רוצים לחנוק כל תקווה שיש לנו? ישראל לא פרטנר לשלום. זה ברור שישראל, שמתעלמת מהחלטות הקהילה הבינ"ל החליטה ולא להיות שותפה בתהליך השלום, פועלת להרס פתרון שתי המדינות".

בהמשך, הציב בפני ארה"ב וישראל תנאי ואמר: "הקשבתי לנשיא ארה"ב ביידן ולראש ממשלת ישראל לפיד ולאחרים שאמרו שהם תומכים בפתרון שתי המדינות. אנחנו מודים על כך. זו התפתחות חיובית. אבל המבחן האמיתי לרצינות ולכנות העמדה הזו היא שממשלת ישראל תחזור מיד לשולחן המו"מ. כבר מחר. כדי ליישם את פתרון שתי המדינות".