הוריקן "פיונה", שהכה בשבוע החולף בחופים הקריביים וגרם למוות של לפחות חמישה בני אדם, עשה את דרכו בסוף השבוע האחרון לפרובינציות השוכנות לחופי האוקיינוס האטלנטי בקנדה, שם גרמה הסופה להצפות ופגיעה בתשתיות. האזורים שנפגעו היו אי הנסיך אדוארד, נובה סקוטיה, ניופאונדלנד וקוויבק, שספגו רוחות חזקות, גשמים כבדים וגלי ים אדירים. 

שרת ההגנה הקנדית, אניטה אנאנד, הודיעה כי כוחות צבא יישלחו לאזור במטרה לסייע ולפנות עצים שנפלו, ולתקן נזק שנגרם לתחבורה הציבורית. עם זאת, לא ציינה את המספר המדויק של החיילים שייפרסו.

במחוז ניופאונדלנד נשטפו בתים שלמים, כך לפי עדות של תושב מקומי: "ראיתי בתים צפים בתוך האוקיינוס. הריסות צפו בכל מקום, שרר כאוס מוחלט. לפחות 12 מבנים נשטפו לתוך הים, זה היה מחריד", אמר. 

לעת עתה לא נרשמו הרוגים או פצועים באורח קשה מהסופה במדינה, אך המשטרה הודיעה כי אישה אחת לפחות הוגדרה כנעדרת, באחת העיירות השוכנת לחופיו הדרומיים של מחוז ניופאונדלנד. 

בתגובה לאירועים, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ביטל את נסיעתו להלווית ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, שנרצח בחודש יולי האחרון. "התמונות שמגיעות מהחופים שוברות את הלב", אמר טרודו. "אי הנסיך אדוארד ספג נזק שלא נראה כמותו. אותם אנשים שבתיהם ניזוקו - אנחנו נהיה שם בשבילכם". 

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום: REUTERS/John Morris)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: REUTERS/John Morris)

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום: REUTERS/Ted Pritchard)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: REUTERS/Ted Pritchard)

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום:  REUTERS/Greg Locke)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: REUTERS/Greg Locke)

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום:  REUTERS/Eric Martyn)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: REUTERS/Eric Martyn)

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום:  REUTERS/Greg Locke)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: REUTERS/Greg Locke)