הבחירות באיטליה: יותר מ-50 מיליון בעלי זכות הצבעה יצאו היום (ראשון) לקלפיות ברחבי ארץ המגף על מנת לבחור את נציגיהם בפרלמנט. הקלפיות שנפתחו בשעה 7:00 בבוקר, נסגרו בשעה 23:00. למרות שהתוצאות הראשונות צפויות להתפרסם כבר מחר, יעברו כמה שבועות עד שתוקם הממשלה החדשה. בתוך כך, על פי הסקרים, הימין הקיצוני צפוי לעשות היסטוריה, אך במפלגות השמאל עדיין שומרים על אופטימיות.

מסע הבחירות באיטליה יצא לדרך לאחר מאבקים פוליטיים שהביאו להתמוטטות ממשלתו של ראש הממשלה יוצא, מריו דראגי בחודש יולי האחרון. הבחירות שמתקיימות היום באות על רגע משבר אנרגיה חמור, התפכחות נרחבת של הבוחרים ושאלות לגבי עמדתה העתידית של איטליה כלפי האיחוד האירופי.

סילביו ברלוסקוני (צילום: רויטרס)
סילביו ברלוסקוני (צילום: רויטרס)

בתוך כך, אזרחים רבים עדיין פסימיים לגבי תמונתה של הממשלה הבאה. מרינלה פאצ'ולי, אזרחית המדינה בת 75, אמרה כי "אני מקווה שמשהו יתנה לטובה, אבל אני לא מאוד בטוחה". אזרחית אחרת, אנדריאה קוצינטי, בת 25, אמרה כי "אנחנו צריכים שינוי, אבל מה שלא תבחר אנחנו נטעה, המעמד השולט הוא הנושא. אנחנו חייבים להצביע, זו חובה, אבל לא הייתי מצביעה לאף אחד מאלה שהצבעתי להם אם הייתה לי בחירה טובה יותר".

אז מי המועמדים הפייבוריטים לזכות בבחירות? על פי הסקרים, ג'ורג'יה מלוני, מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני, קיבלה בסקר האחרון 25% מהקולות. אם התוצאות האמיתיות יהיו דומים, היא בדרך להיות ראש הממשלת איטליה הראשונה אי פעם בראש קואליציה ימנית, הכוללת את מתאו סלביני, מתנגד חריף להגריה, וראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. לצד זאת, תנועת "חמשת הכוכבים" של ראש הממשלה לשעבר, ג'וזפה קונטה, שרבים רואים בה "מפלגה גוססת", קיבלה 13% בלבד בסקר, לאחר קמפיין חזק בדרום המדינה שעסק בשכר המינימום שעתי ואמצעי רווחה חזקים יותר.

כמו כן, בשמאל-מרכז, המפלגה הדמוקרטית בהובלת ראש הממשלה לשעבר אנריקו לטה צפויה לקבל 21% מהקולות ושותפותיה בקואליציה (הירוקים, ברית השמאל, מור יורופ וסיביק קומיטמנט) יקבלו על פי הערכות אחוזים בודדים בלבד.