נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז הערב (ראשון) על מצב חירום בפלורידה לקראת הגעתה של הסופה הטרופית "איאן". זאת, לאחר שהודיעו לו כי הסופה "עומדת להפוך להוריקן קטלני" במהלך הימים הקרובים.

בתוך כך, הצהרת החירום מאפשרת למחלקה לביטחון המולדת ולסוכנות הפדרלית לניהול חירום לתאם מאמצי סיוע ולספק אותו אם או כאשר, הסופה "איאן" תגיעה למדינה. בעקבות כך, הנשיא האמריקאי גם דחה את ביקורו בדורם פלורידה, שהיה מתוכנן ליום שלישי הקרוב, בציפייה לאירוע מזג אוויר קיצוני. הנשיא היה צפוי לשאת נאום בכל הקשור לביטוח הרפואי וכן, לנאום בעצרת הוודעה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית.

מוקדם יותר, מושל פלורידה, רון דסנטיס, פרסם גם הוא הצהרת חירום ל-24 מחוזות שונים במדינה, אך הודיע בשבת האחרונה כי הוא מרחיב אותה ומגייס את המשמר הלאומי. כמו כן, בנאום שנשא, אמר כי "יש לבצע את ההכנות כעת, כמו להבטיח מזון, מים, סוללות, תקופות ודלק. הסופה 'איאן' תגיע רחוק, ותעבור את פלורידה, כאשר הנתיב המדויק עדיין לא ידוע".

הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה  (צילום: רויטרס)
הוריקן ''פיונה'' מכה בקנדה (צילום: רויטרס)

עם זאת, דסנטיס פנה לתושבי פלורידה ואמר "אל תתפנו בצורה רחבה. רק אם הבית שלכם נמצא באזור פינוי, אז אתם צריכים לפעול לפי ההנחיות הרשמיות ולעזור. אך עם ביתכם לא נמצא באזור פינוי, ואם הבית מסוגל לעמוד ברוחות, אז אולי תרצו להישאר במקום". כמו כן, הדגיש כי "תושבים הנשארים בבתיהם צריכים עדיין להתכונן לחוסר בחשמל במשך כמה ימים ברציפות, ולכן עליהם לוודא שיש להם מספיק מזון ומים".

כזכור, הוריקן "פיונה" הכה בשבוע החולף בחופים הקריביים וגרם למוות של  לפחות חמישה בני אדם, עשה את דרכו בסוף השבוע האחרון לפרובינציות השוכנות לחופי האוקיינוס האטלנטי בקנדה, שם גרמה הסופה להצפות ופגיעה בתשתיות. האזורים שנפגעו היו אי הנסיך אדוארד, נובה סקוטיה, ניופאונדלנד וקוויבק, שספגו רוחות חזקות, גשמים כבדים וגלי ים אדירים. 

שרת ההגנה הקנדית, אניטה אנאנד, הודיעה כי כוחות צבא יישלחו לאזור במטרה לסייע ולפנות עצים שנפלו, ולתקן נזק שנגרם לתחבורה הציבורית. עם זאת, לא ציינה את המספר המדויק של החיילים שייפרסו.