הבחירות בארץ המגף: ג'ורג'יה מלוני, מנהיגת מפלגים "האחים של איטליה" אמרה היום (שני) בעקבות תוצאות המדגמים המצביעים על ניצחונה כי המצביעים האיטליקים העניקו לה מנדט להקמת ממשלה. 

מלוני קראה לאחדות העם על מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפני איטליה: "אם ניקרא למשול באומה זו, נעשה זאת עבור כל האיטלקים, במטרה לאחד את העם, ונדגיש את מה שמאחד בינינו במקום את מה שמפריד", אמרה והוסיפה: "לא נבגוד באמונכם".

תוצאת הסגר, ששודר בטלוויזיה האיטליקית, העניק לקואליציית הימין 41%-45% לעומת 25.5%-29.5% לגוש השמאל. תנועת "חמשת הכוכבים" עמדה על 13.5%-17.5%. מלוני בדרך להיות ראש הממשלת איטליה הראשונה אי פעם בראש קואליציה ימנית, הכוללת את מתאו סלביני, מתנגד חריף להגריה, וראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקונ.

בתוך כך, יותר מ-50 מיליון בעלי זכות הצבעה יצאו אתמול לקלפיות ברחבי ארץ המגף על מנת לבחור את נציגיהם בפרלמנט. הקלפיות שנפתחו בשעה 7:00 בבוקר, נסגרו בשעה 23:00. למרות שהתוצאות הראשונות צפויות להתפרסם כבר היום, יעברו כמה שבועות עד שתוקם הממשלה החדשה. 

מסע הבחירות באיטליה יצא לדרך לאחר מאבקים פוליטיים שהביאו להתמוטטות ממשלתו של ראש הממשלה יוצא, מריו דראגי בחודש יולי האחרון. הבחירות שמתקיימות היום באות על רגע משבר אנרגיה חמור, התפכחות נרחבת של הבוחרים ושאלות לגבי עמדתה העתידית של איטליה כלפי האיחוד האירופי.