השייח המוסלמי-סוני יוסף אל-קרדאווי, שהיה המנהיג הרוחני של "האחים המוסלמים" , מת היום (שני) בגיל 96. אל-קרדאווי נחשב לאחד מחשובי הפוסקים המוסלמים, וכסמכות רוחנית שאין לערער עליה, בקרב עשרות ואפילו מאות מיליוני מוסלמים בעולם כולו.

קרדאווי היה תומך נלהב בהתקפות טרור פלסטיניות על מטרות ישראליות,  בטענות כי מדובר בביטוי לגיטימי של התנגדות, וכי ישראל היא "חברה מיליטריסטית" שבה כל אזרח הוא חייל בפוטנציה.

לצד זאת, הוא פרסם פתווה המתירה תקיפת יהודים בכל רחבי העולם, והבהיר כי אין הבדל יסודי בין היהדות לציונות בעיניו, לפיכך כל מטרה יהודית היא שוות ערך למטרה ישראלית.

אל-קרדאווי נולד בשנת 1926 במצרים וכבר בגיל 4 נשלח ללמוד בבית ספר דתי, הוא התעניין בלימודי הדת וכבר בגיל 9 ידע את הקוראן כולו בעל-פה. בהגיעו לגיל 18, החל ללמוד באקדמיה המוסלמית החשובה בעולם "אל-אזהר" הנמצאת בקהיר. לאחר שנעצר כמה פעמים בעקבות פעילות פוליטית איסלאמיסטית, עבר בשנת 1961 לקטאר. 

קרדאווי פרסם במהלך שנותיו בקטאר כמות נכבדה של פתוות, וכן כחמישים ספרים בנושאי דת - החשוב שבהם הוא "אל-חלאל ואל-חראם פי אל-אסלאם" ("מותר ואסור באסלאם"), שתורגם לעשרות לשונות ונמכר במיליוני עותקים, והוא הספר המוסלמי הנמכר ביותר באירופה, אחרי הקוראן עצמו.