בעוד שלטונות איראן מנסים לכבות את להט ההפגנות נגדם שפרצו בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, היום (שני) חשף אתר "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה באיראן, עדות מפי אישה הטוענת כי שהתה בבית המעצר לצידה של הצעירה בטרם מתה. לטענת העדה, הסוהרות טענו כי "אמיני מזייפת פציעות על מנת להשתחרר".

על פי העדות, כאשר הובלה אמיני אל תוך חדר המעצר היא החזיקה בראשה ואמרה "הראש שלי, הראש שלי", מספר פעמים. לטענת העדה, אמיני סיפרה להם כי הוכתה בחוזקה על ידי אנשי "משטרת המוסר". העדה סיפרה כי היא שמעה מאחרים על כך שאמיני סירבה לרדת מהרכב שהוביל אותה למעצר ולכן אחד הקצינים היכה אותה בראשה. 

הפגנות על הרג הצעירה מאשה אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מאשה אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

לטענת "איראן אינטרנשיונל", הכאתן של נשים ונערות צעירות על ידי "משטרת המוסר" היא אינה דבר נדיר, אך סיקור מעצרה של הצעירה וסיבת המעצר גרמו לכך שהעצורות האחרות במקום נתנו לה יותר תשומת לב מבדרך כלל.  לטענת העדה, אמיני ביקשה מהסוהרות שנכחו בבית המעצר שידברו עם אחיה שהמתין לה בחוץ ויסבירו לו מה היה לא ראוי בלבושה, אך בכל פעם שהיא פנתה אליהן היא הוכתה. על פי העדות, בפעם האחרונה אחת הסוהרות אף תפסה את ראשה של אמיני והטיחה אותה בקרקע.

לטענת העדה, לאחר המקרה הזה ביקשו העצורות הנוספות במקום שיביאו רופא שיבדוק את אמיני, אך הסוהרות במקום לא התייחסו לבקשות. הסוהרות, כך על פי העדות, טענו כי אמיני מזייפת פציעות על מנת שיפנו אותה לבית החולים, כך שתשוחרר מהמעצר.

רק לאחר חצי שעה, טענה העדה, הגיע רופא למקום וגילה את אמיני חסרת הכרה, "כאשר פניה לבנות לחלוטין ולמעשה היא בתרדמת". לאור המצב הגיע רופא נוסף למקום אבל אמיני כבר לא נשמה ולאחר חצי שעה של ניסיונות החייאה הגיע אמבולנס שפינה את אמיני לבית החולים.