סוכנות הידיעות הרוסית RIA החלה לפרסם היום (שלישי) את תוצאות משאל העם שנערך בשטחים שכבשה רוסיה במלחמתה באוקראינה. על פי התוצאות הראשוניות, תושבי ארבעה מחוזות שנכבשו קבעו כי ברצונם לעבור לחיות תחת שלטון רוסי. 

על פי ה-RIA, התוצאות הראו כי 96% מהנשאלים קבעו כי ברצונם לעבור להיות חלק מרוסיה. במחוז דונייצק הבדלני, התוצאות הראו כי 98% ביקשו לעבור לחיות תחת שלטון רוסי.

התוצאות מגיעות שעות ספורות לאחר דיווחים בבריטניה לפיהם נישא רוסיה ולדימיר פוטין יכריז על סיפוח השטחים כבר במהלך סוף השבוע הקרוב. "במוסקבה מקווים כמעט בוודאות שכל הודעת הצטרפות תיראה כהצדקה למבצע הצבאי המיוחד ותגבש את התמיכה הפטריוטית בסכסוך", נטען בדוח משרד ההגנה הבריטי.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרוסית דיווחה כי ראש בית המחוקקים העליון ברוסיה טען כי הפרלמנט הרוסי יכול כבר ביום שלישי הבא להעביר את החקיקה שתאפשר לספח ארבעה אזורים באוקראינה שנכבשו על ידי הצבא הרוסי.

כזכור, רוסיה קיימה השבוע משאלי עם באזורים שנכבשו בו האזרחים נאלצו להכריע בשאלה האם השטחים יסופחו לפדרציה הרוסית. על פי העדויות בשטח, במקרים מסוימים הגיעו קבוצות של חיילים חמושים ברובי קלצ'ניקוב לבנייני המגורים והכריחו אזרחים למלא פתקי הצבעה. "הם פורצים לדלתות של אלו שלא פותחים אותן, ודורשים מהאנשים לצאת החוצה ולהצביע בעד הסיפוח לרוסיה", מסרה ראש המנהל הצבאי בעיר חרסון. עוד הוסיפה כי על מנת להימנע מהצבעה, האזרחים מנסים להעמיד פנים שאינם בביתם, או עוזבים לתקופות קצובות את מקום מגוריהם.