ישראל עמיר, חבר לשעבר בכת הקיצונית 'לב טהור' שהצליח לברוח ממנה, חילץ את בנו הפעוט בן ה־3 והביא אותו לישראל, זאת לאחר פשיטה שנערכה על חברי הכת במקסיקו. עורך הדין צביקה בר נתן, שסייע לעמיר להוציא את בנו מזרועות הכת, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והגיב לדברים.

"הבנו שכדי להצליח במשימה, אנחנו צריכים שילוב של מודיעין ושל גביית ראיות ועדויות. חברי הכת נמלטו ברגע האחרון לכיוון איראן מתוך ידיעה ברורה שאנו רודפים אחריהם", אמר.

עשרות נעצרו: פשיטת הענק על מתחם הכת "לב טהור" במקסיקו

בהמשך, סיפר בר נתן על הדרך בה הדברים התבצעו: "איסוף מודיעין כמעט על בסיס יום יומי בשלוש שנים האחרונות, צילום חוזי, לימוד החיים שם, גביית עדויות מאנשים שנמלטו. הצוות שלנו מורכב מאשל ארמוני ודני לימור ששניהם אנשי מוסד בדימוס, דוד צורי, מאיה נוסבאום ואני, ואנדרה ישראלית ממוצא גוואטמלי במידה רבה קיבצה את המודיעין. כולנו בהתנדבות וכצוות אחד".

"זה אומר כמעט לילה לילה לאורך השנים האלה, שיחות זום ופגישות, נסיעות חוזרות של כל אחד מאיתנו לגוואטמלה, למקסיקו, בניית תוכנית, השגת גביית של ראיות ותימוכין של הראיות אלה לגבי מה שקורה לילדים ולנשים בכת", סיפר. 

כשנשאל האם זה מה שדחף את הרשויות במקסיקו לצאת למבצע, השיב בחיוב: "זה הליך מול מקסיקו ספציפית, הם נמלטו לנו ברגע האחרון לכיוון איראן כי שם לא נוכל לשים את ידנו עליהם. הכורדים גירשו אותם". לטענתו, הכת מונה כ-250 איש, כאשר כמחצית מהם הם ילדים. 

על השאלה מה קורה לנשים וילדים בכת, ענה: "יש נישואי ילדים בגילאי 12-14, יש חיוב שלהם לקיים יחסי מין שבכל היבט זה אינוס, איש מהם לא מעוניין בדבר הזה. יש לנו תיעוד של טקסי נישואין, הם נשואים והם מחויבים לקיים יחסי מין, הם מחויבים להלשין אם הם לא מקיימים, הנשים נכנסות להיריון בגילאי העשרה".

"מה שהדריך אותנו מהרגע הראשון שבמקביל לזה שאנחנו בפעילות מבצעית אנחנו מבצעים את הכול באופן חוקי לחלוטין, גם לפי ישראל וגם לפי המדינה שבה הכת קיימת. ישראל קיבל את הילד שלו מכוח צו חוקי שקבע שהוא ההורה הכשיר לגדל אותו, זה עבר במסננת של מערכות החוק בישראל והמקסיקניות שלא היו מוכנות לעשות דבר", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM