ארצות הברית נערכת להוריקן: בימים אלה מתכוננים תושבי מדינת פלורידה שבארצות הברית לבואו של הוריקן איאן, שזכה לכינוי הוריקן המאה בשל התחזיות המדאיגות למדי, המנבאות כי מדובר בסופה החזקה ביותר במאה האחרונה. יעל קמפבל, ישראלית תושבת פלורידה, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וגיא פלג ב-103FM וסיפרה על ההיערכות לסופה.

"מתכוננים, מחכים. קצת רוח בחוץ כן, בארבע השעות הקרובות זה כנראה יהיה רציני", סיפרה קמפבל בפתח השיחה. "אומרים שזה יפול עלינו. מדברת על מהירות של בערך 200 קמ"ש".

באשר להיערכות לקראת הסופה, הבהירה קמפבל כי "דבר הראשון שעושים זה מבטלים את הלימודים, כי בבתי בפר משתמשים בתור מקלטים לאנשים שאין להם מקום להיות. את הבתים שלנו אנחנו מכסים במעין תריסים של ברזל על כל החלונות, גרים בחושך כמה ימים. ביומיים האחרונים זה מה שעבדנו עליו. קופסאות שימורים, יין, הרבה הרבה מים. שני הדברים שמפחידים אותנו זה שלא יהיה חשמל במשך כמה ימים, אז הרבה פנסים, בטריות, נרות, גנרטורים".

"תסבלו מקור?", תהו צמד המגישים, ואילו קמפבל השיבה: "לא, חם פה מאוד. זה פלורידה, כל הזמן חם פה".

בהמשך התייחסה למשך הסופה באזורה: "זו הבעיה עם הסופה, אומרים שהיא ענקית, עוד לא הייתה לנו סופה כזו רחבה. זה דיי מפחיד. היא זזה מאוד לאט, אז במשך שלושת הימים הקרובים היא תהיה על פלורידה. אנחנו מחכים ליומיים שלושה של רוחות וגשמים".

בסיום השיחה, שיתפה קמפבל כי ישנם שכנים רבים שעזבו את האזור: "האזורים שהיו קרובים למים היו חייבים לעזוב, אם הם לא עוזבים מודיעים להם שאין איך לעזור להם במהלך התקופה. אנחנו בערך עשר דקות מהים, לא היינו חייבים לעזוב אבל לדעתי בערך 50 אחוזים מהשכונה עזבו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm