עמוס גואטה, מראשי הקהילה היהודית ברומא, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על ניצחונה של מפלגת הימין הקיצוני בבחירות באיטליה, וסיפר כי הקהילה היהודית הצביעה עבור ג'ורג'יה מלוני בת ה־45 שצפויה להיכנס לתפקיד ראש הממשלה

"הכול בסדר פה, הולך להשתנות המצב אצלנו לגמרי בפוליטיקה" פתח ואמר. "יש לנו מפלגת ימין אמיתית של פעם, כי המקורות שלה, מקורות ממש של ההיסטוריה הפשיסטית. הם אומרים שהם השתנו אבל כל האירועים שהם עושים, תמיד עם היד למעלה, יש כל מיני התפתחויות שלא מרגיעות".

כשנשאל אם הוא לחוץ מתוצאות הבחירות סיפר גואטה כי "אמנם הקהילה היהודית, עם כל התסכולים שלה נגד הפשיזם בגלל מה שעברו בזמן השואה, הרבה הצביעו בעד המפלגה הזו. מפלגה ימנית. מצד אחד היא ממשיכה של מוסוליני ומצד שני טוענת שהיא הורידה את התמונה שלו מהסלון, מצד שלישי פה הימין אצלנו מאוד מאוד מרוצה אבל יש לה המון ציטוטים נגד ישראל".

הוא הוסיף: "יש פה נקודה שאומרת את חצי האמת שלה, היא הכניסה כמספר 2 במפלגה שלה בחורה יהודייה שהיה לה כבר תפקיד בעבר הקרוב בקהילה היהודית. אישה מכובדת משלנו ממש, היא גם נבחרה יחד איתה. היא נמצאת במפלגה. היום היא בעד ישראל. כל הימין של איטליה תומכים בישראל". 

הוא סיכם: "אין לי שום דבר רע. פה יש נקודה שהופכת להיות קצת רגישה בפוליטיקה האיטלקית, איטליה נבנתה עם חוקה מאוד יפה, אחת הדוגמאות של החוקה בעולם, ונראה לי שגם בישראל ספגו חלק. עכשיו הם רוצים לשנות את החוקה, להעביר למדינה של הנשיא, כמו באמריקה".

דיקטטורה.
"זה הכיוון".

כשנשאל מאיפה הגיעה התמיכה בישראל סיפר: "לפני כמה שנים היה ראש העיר של רומא באירוע של קרן קיימת באיטליה, הוא עשה נאום שהתלהבתי ממנו, איש ימין חזק. אחרי הנאום הלכתי לנשיא של קרן קיימת ואמרתי לו 'איזה נאום יפה', הוא אמר לי 'אני כתבתי אותו'. הפוליטיקאים אומרים בכל מקום מה שמתאים למקום, לא אכפת להם מה שהם יגידו. לא להאמין לאנשים שאומרים לך שאוהבים אותך. מדברים אפילו על החוקים נגד ההפלה, כל מיני חוקים שעברו. העם של איטליה מאוד פתוח".

"אני לא לחוץ כי הסוד של איטליה זה שהשלטון הוא לא נמצא במקום אחד, הוא נמצא במיליון מקומות. לא יהיה אף פעם בעולם מהפכה באיטליה, אף אחד לא יכול לשלוט על הכול", טען.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm