סופת ההוריקן "איאן" פגעה הלילה (בין רביעי לחמישי) בדרום מערב פלורידה, כאשר הרוחות העזות והגשמים החזקים החלו בשעות האחרונות. המרכז הלאומי להוריקנים (NHC) הודיע כי "הסופה איאן היא סערה קטסטרופלית שתוביל להצפות. הסופה צפויה לפנות צפונה ביום שישי ולהגיע לחוף הצפון מזרחי של פלורידה, חופי ג'ורג'יה ודרום קרולינה".

בתוך כך, הסופה כבר הובילה את הרשויות להבהיר לתושבים שעדיין לא התפנו - כי עכשיו כבר מאוחר מדי לעשות זאת. מספר המנותקים מחשמל עומד על למעלה ממיליון בני אדם.

לאחר שהיכה בקובה: בפלורידה נערכים להוריקן "איאן" שמתקרב במהירות
"מצב חירום בפלורידה": הסופה "איאן" בדרכה לחופי ארה"ב
"במהירות של כ-200 קמ"ש": בפלורידה נערכים לסופה החזקה ביותר במאה האחרונה

מחוז לי, בו נמצאים פואט מאיירס וקייפ קורל הוא האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר עד כה, עם למעלה מ-166 אלף בתי אב המנותקים מחשמל על פי האתר PowerOutage.us. במחוז קולייר, הכולל את נאפולי והאי מרקו, נרשמו למעלה מ-78 אלף בתי אב מנותקים, וכ-57 אלף נוספים נותקו מחשמל במחוז סרסוטה, הכולל את הערים סרסוטה וסייסטה קיי.

למרות ההערכות כי הסופה צפוי להיחלש עם הגעתה לאדמת פלורידה, היא ממשיכה להתחזק - ומתקרבת לעוצמה 5. במרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודיעו כי הרוחות המנשבות הגיעו לעוצמה של כ-250 קמ"ש. האזורים הראשונים שצפויים להיפגע נמצאים דרומית לטמפה וצפונית לפורט מאיירס. מדובר באזור הכולל קילומטרים רבים של חופים מרהיבים, עשרות מלונות ופארקים רבים, האהובים מאוד על פנסיונרים ונופשים כאחד. בוונציה, עיר חוף הנמצאת בין טמפה לפורט מאיירס, חוו את הגשם והרוחות העזים כבר בשעות האחרונות. בין היתר, עצי הדקל נשברו ונפלו, תוך שהם פוגעים בכל מה שעומד בדרכם. 

"הלוואי שהתחזית הזו לא היתה עומדת להתגשם", אמר קן גרהם, מנהל שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית, "מדובר באירוע היסטורי, סופה שעוד נדבר עליה בשנים הבאות". כאמור, מוקדם יותר השבוע, הרשויות בפלורידה הורו ללמעלה מ-2 וחצי מיליון תושבים להתפנות מבתיהם.

שטפונות כבדים בפלורידה (צילום: Naples Fire-Rescue Department/via REUTERS)
שטפונות כבדים בפלורידה (צילום: Naples Fire-Rescue Department/via REUTERS)

דאג טו מוונציה הוא אחד מהתושבים שבחרו להתעלם מהאזהרות הללו. בעת שחווה את הגשמים בשעות האחרונות ויצא מביתו כדי לראות כיצד הבית של חברו מתמודד עם הסופה, הודה טו שמעולם לא חווה סערה בסדר גודל כזה, אם כי לא התרגש מהאפשרות לפיה שכונת המגורים שלו תיפגע. "אתה צריך להיות עירני, כי אי אפשר לדעת מה יקרה עם זה. אני נשאר פה לעמוד על המשמר, אבל מנסה שלא לדאוג". 

הוריקן איאן פוגע בפלורידה (צילום: Malcolm Denemark/Florida Today/USA TODAY NETWORK via REUTERS)
הוריקן איאן פוגע בפלורידה (צילום: Malcolm Denemark/Florida Today/USA TODAY NETWORK via REUTERS)

המלונות הנמצאים לאורך כביש 75, העובד ברחבי החוף המערבי של פלורידה, עמוסים באנשים שחיפשו מחסה. מדובר באזור בו ישנם חניוני מגורים רבים, אשר רוב המתגוררים בהם נטשו - ומצאו מקלט באחד מהמבנים שנפתחו כמקלטי חירום. אחד מהמבנים יוצאי הדופן באזור היה בית דיור מוגן בשם Heartis Venice, הנמצא מצפון לוונציה, שכן 98 מתוך 107 המתגוררים בו - בחרו להישאר ולהמשיך ולקבל את הטיפול במקום, בעזרת הצוות וכמה מבני משפחותיהם, כך הסבירה המנכ"לית מישל ברגר. המבנה, שנפתח לפני שנתיים, נבנה כדי לעמוד בסופה בדרגה 5.

במוסד הדגישו כי הצטיידו בכמות מספקת של מזון ומים, שיספיקו ליותר משבעה ימים, וכך גם לתרופות ואספקה כדי שיוכלו לספק את השירותים הנדרשים. "אנחנו נמצאים בהסגר, מוגנים וערוכים למצב", הסבירה, "אנחנו מרגישים בטוחים ומוגנים, וכך גם המתגוררים במקום, בני משפחותיהם וכלל העובדים".