סופת ההוריקן "איאן" פגעה הלילה (בין רביעי לחמישי) בדרום מערב פלורידה, כאשר הרוחות העזות והגשמים החזקים החלו בשעות האחרונות. המרכז הלאומי להוריקנים (NHC) הודיע כי "הסופה איאן היא סערה קטסטרופלית שתוביל להצפות. הסופה צפויה לפנות צפונה ביום שישי ולהגיע לחוף הצפון מזרחי של פלורידה, חופי ג'ורג'יה ודרום קרולינה".

"במהירות של כ-200 קמ"ש": בפלורידה נערכים לסופה החזקה ביותר במאה האחרונה

"מצב חירום בפלורידה": הסופה "איאן" בדרכה לחופי ארה"ב

יעל קמפבל, ישראלית תושבת פלורידה, שוחחה הבוקר עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM ושיתפה בהתרחשויות: "הרגשנו את זה מאוד. עכשיו זה קצת נרגע אבל עדיין אין חשמל, אנחנו לא נהיה עם חשמל כמה ימים נראה לי. הרוחות קצת נרגעו, זה הולך וחוזר, אבל היו לנו 24 שעות של טירוף. יש בתים מוצפים שהם יותר קרובים לים, אנחנו בערך 10 דקות מהים. עלו פה המים, אני רואה שהם די קרובים לשפה של הבית. יש לנו נהר ליד הים והנהר עלה למעלה".

"הרעש של הרוח זה דבר שלא חשבתי שצאני אי פעם אשמע כזה רעש. זזה רעש עצום, לרוח יש כל כך הרבה כוח. היה רעש מאוד חזק עד לפני בערך שעתיים, עכשיו זה קצת נרגע אז יצאנו החוצה לראות מה קורה. מה עושים? משחקים קלפים, שותים יין ומעבירים את הזמן. הבנים שלי  היו יותר חכמים ממני. הם יומיים לפני זה כבר התחילו להוריד כל מיני סרטים, לכל אחד מהם היו סרטים בטלפון ואני ישבתי עם פנס. אני עכשיו עומדת בחוץ כי כולם ישנים בפנים, מתחיל להיות קריר, מה שזה לא רגיל פה", הוסיפה.

לדבריה, "אני רואה את הבריכה שלנו מלאה עד הסוף, מעבר לבריכה את הנהר ליד הבית שמלא עד הסוף, והכול חשוך. 75 אחוזים מהבתים בלי חשמל אז נורא חשוך בחוץ. ייקח הרבה זמן לחזור לשגרה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm