בימים האחרונים סערה הרפובליקה האסלאמית של איראן בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר" כי עטתה "חיג'אב באופן מרושל". מחאות המוניות פרצו בעשרות מוקדים ברחבי המדינה והפגינו נגד הדיכוי החברתי של המשטר כנגד הנשים. בתוך כך, העיתונאי הסעודי הבכיר, טארק אל-חומיד, פרסם מאמר בעיתון "א-שרק אל-אווסט" תחת הכותרת "המשטר באיראן חלש" ותקף את המערב: "ארה"ב ואירופה הן היחידות שלא מצליחות להבין את העובדה הזו".

מתאמת התמיכה במרד הנשים באיראן ל"מעריב": "המהפך קרוב, זה חזק יותר מבעבר" 

"קנוניה נגד איראן": ראיסי במתקפה חריפה נגד המפגינים ברחבי המדינה 

"סולידריות עם איראן": המחאות נגד המשטר מתפשטות למדינות נוספות
 
 
לדבריו של אל-חומיד, "ההפגנות המתמשכות באיראן מביאות לידי ביטוי את מצבו של המשטר במדינה, שהפעיל, וממשיך להשתמש בכול צורות האלימות כלפי אזרחיו. לגבי המחאות הנוכחיות, אין לראות אותן רק במונחים של 'האם הן יפילו את המשטר או לא'. במקום זאת, עלינו לבדוק מה הם מספרים על הבעיה האמתית של המשטר, שאינה בינלאומית, אלא מקומית. ליתר בדיוק, הבעיה היא עם האזרחים האיראנים, ואנו רואים כעת את נשות איראן עומדות מול כוהני הדת באופן שאף אחד לא העז".

נשיא איראן ראיסי בעצרת האו''ם (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
נשיא איראן ראיסי בעצרת האו''ם (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

"לפיכך, לא משנה כמה המשטר ידבר על קונספירציה, אף אחד לא יאמין לשקרים שלו פחות מהאיראנים עצמם. הם מודעים היטב לכך שהמשטר מנצל משברים כדי לדחוף תיאוריות קונספירציה, תוך הנחה שהאויב המשותף מתאחד. אבל אויבי המולות הם האזרחים". אל-חומיד הדגיש כי "עלינו לדעת גם שההפגנות האחרונות הביכו את ארה"ב ואירופה, וחשפו את היקף הצביעות שלהן ואת המוסר הכפול שבו הן מתייחסות למדינות האזור, אם אלו סעודיה ומצרים מצד אחד, ופשעי המשטר האיראני מצד שני".

אל-חומיד ציין כי "כולם מדברים על הצביעות והמוסר הכפול של המערב. מובן שכוהני הדת של טהרן לא מבצעים פשעים באיראן לבדה. במקום זאת, התנהגותם הפלילית מתרחשת ברחבי האזור. איראן אינה מערערת את תפיסת המדינה המערבית באמצעות כוח הנשק והמיליציות שלה בלבד, אלא גם על ידי קריעת המרקם החברתי של מדינות כמו סוריה, לבנון, עיראק ותימן בהסתה עדתית מתועבת. כמובן שלא רק ארה"ב, או המערב בכלל, נבוכים, אלא אפילו משטר אסד, חיזבאללה בלבנון, המיליציות העדתיות החמושות בעיראק, וכמובן החות'ים בתימן והחמאס והג'יהאד בעזה".

"עלינו לזכור שאיראן עדיין לא התאוששה מההתנקשות של קאסם סולימאני, אז ניתן רק לדמיין איך הדברים יתנהלו אם המנהיג העליון ימות. בהתבסס על האמור לעיל, ניכר כי הבעיות של טהרן הן מבית וכי אויב המשטר האיראני הוא העם. המשטר האיראני חלש, ארה"ב ואירופה הן היחידות שלא מצליחות להבין את העובדה הזו, שכן חלק מהמדינות הללו עדיין מרותקות לאשליות השטחיות של מורשת אובאמה".