קתי שארפ האמינה שהיא תהיה בטוחה בפארק הת'אנדרבירד, קהילה לפנסיונרים שופעת בעצי דקל שממוקמת במרחק של שני קילומטרים ממפרץ מקסיקו. במשך ימים, חזאים ציינו שהוריקן איאן פונה לכיוון טמפה.

"24 שעות של טירוף": ישראלית השוהה בפלורידה חושפת את ממדי ההרס
לפחות 19 הרוגים בהוריקן בארה"ב; חשש שמספר הקורבנות יטפס למאות

אבל כשהסערה התקדמה והחריבה את פורט מאיירס, שארפ הסתכלה מבעד לחלון והבחינה בחלקים מהגג של שכנתה עפים באוויר. זמן לא רב לאחר מכן, הבית שלה החל להתפרק, והרוח העזה יצקה ציפוי אלומיניום לתוך מערבולת הפסולת הנישאת באוויר. ואז פגעו המים.

"זה היה ממש כמו נהר משום מקום", אמרה שארפ, בת 74, שתיארה את גל הסערה האפוקליפטית. "לא היה שם כלום, ואז פתאום היה כמו גל של מים בבית".

ההרס שהותיר הוריקן איאן בפורט מאיירס שבפלורידה (צילום: רויטרס)
ההרס שהותיר הוריקן איאן בפורט מאיירס שבפלורידה (צילום: רויטרס)

מפוחדים, שארפ ובעלה, לוני הנרי, התקשרו למוקד 911. עם זאת, בני הזוג ידעו שאף אחד לא יבוא להציל אותם.

סיפורים מזעזעים על הישרדות צצו ברחבי דרום מערב פלורידה, אחרי שכוחות ההצלה חילצו מאות אנשים מבתים שהפכו לאיים מוקפים במים.

אישה מבוגרת סיפרה כיצד המים עלו כל כך גבוה, שנותרו לה רק שישה סנטימטרים של מקום לנשום בו. זוג תיאר שראה מחלונו מספר דגים גדולים שוחים ברחוב.

רבים סיפרו שנתפסו לא מוכנים למרות שדאגו לאספקה ​​של מזון בלתי מתכלה, מים וגנראטורים, רק כדי לגלות שבתיהם אינם מתאימים לסופה.

בקהילות ליד חוף פורט מאיירס, המים זרמו בחוזקה והביאו לקריסת בניינים, נפילת קירות בטון ודחפו סירות מפרש ופחי אשפה למרחק של מאות מטרים.

שטפונות בפלורידה אחרי הוריקן איאן (צילום: צילום מסך רויטרס)
שטפונות בפלורידה אחרי הוריקן איאן (צילום: צילום מסך רויטרס)

באחת התחנות הדלק באזור, סירה גדולה חנתה ליד משאבת דלק, כאילו מוכנה להתמלא. עשרות עדיין המתינו לחילוץ מחניוני קרוואנים ומתחמי דירות יוקרתיים על קו המים בחלק של המדינה בו מתגוררת אוכלוסיית אזרחים ותיקים.

ביילי אוורט בן ה-56, אמר שהוא ישן על ספה והתעורר כשהרגיש שמים מתחילים לחדור לבית הקרקע שלו. לאחר מכן הוא יצא במהירות כדי לנסות להציל את רכבו שחנה בסמוך.

הוריקן איאן פגע בפלורידה (צילום: REUTERS/Steve Nesius)
הוריקן איאן פגע בפלורידה (צילום: REUTERS/Steve Nesius)

"המים הגיעו למכונית", אמר. "אבל היא התניעה, ונסעתי בה לכנסייה". הוא חזר הביתה כשהמים נסוגו ומצא את כל רכושו ספוג מים והרוס.

במרחק כמה מטרים משם, אן דלטון, בת 70, חשה ברת מזל מכיוון שהשיטפון נעצר סנטימטרים לפני הבית שבבעלות משפחתה מאז שנות ה-80. אבל כשצפתה במים העכורים אמרה דלטון שהיא בכל זאת חוותה את הלילה המפחיד בחייה.

"הדבר המוזר הוא שזה היה כמו נהר של זרמים, ואלה לא היו מים רגועים בכלל", אמרה. "זה היה מאוד מפחיד, כי לא יכולנו ללכת לשום מקום. היינו נופלים".