מנהיגי כת "לב טהור" שנעצרו במקסיקו שוחררו ביום חמישי ממעצר בטענה לחוסר ראיות, כך דווח הערב (שבת) ב-BBC. מקור שהיה מעורב במבצע נגד הכת אמר ל-BBC שההחלטה לשחרר את השניים ערערה את "העבודה המשפטית המרשימה והלא נגועה שבוצעה על ידי משרד התובע הכללי והמשטרה לפני ובמהלך הפשיטה".

איש מוסד לשעבר שהשתתף בפשיטה על 'לב טהור': "קשה להאמין שהם קוראים לעצמם יהודים"

"לא נוכל להמשיך": האזהרה של חבר בצוות הפשיטה על כת "לב טהור"

שני הגברים היו עצורים מאז הפשיטה ב-23 בספטמבר. עורכת הדין, יארת חימנז, אמרה לסוכנות הידיעות הספרדית Efe כי הם "זוכו ב-100%" מהעבירות לכאורה. חימנז טענה שההאשמות נגד לקוחותיה שימשו כעילה על ידי הרשויות לבצע את הפשיטה במטרה להוציא ילד מהמתחם.

כזכור, אתמול דווח כי יממה לאחר שחרורם של השניים, כ-20 מהעצורים נמלטו ממתקן הכליאה במקסיקו. סוכנות הידיעות AP דיווחה שהם נאספו על ידי משאית ונסעו לכיוון הגבול עם גואטמלה, בעוד שאתר החדשות מקומי דיווח שהם הלכו ברגל כמה קילומטרים לפני שנעלמו לתוך הלילה.

כזכור, הפשיטה נערכה על המתחם שלהם הממוקם כ-17.5 ק"מ למדינת צ'יאפס, שבדרום מזרח מקסיקו. המבצע יצא לפעול לאחר חקירה ומעקב ממושך של השלטונות המקומים יחד עם השלטונות בגואטמלה וצוות חקירה ישראלי פרטי המורכב מיוצאי המוסד ושב"כ. כ-26 חברים נמצאו במתחם, ביניהם ישראלים בעלי אזרחות כפולה.

לפי הדיווח, קנדי ​​ואזרח ישראלי נעצרו, בעוד שני מבוקשים נוספים עזבו את המתחם יומיים לפני הפשיטה. חמישה נוספים נעצרו בגין חשד להפרת חוקי ההגירה. הכת חיה בגואטמלה מאז 2014, אך בינואר חצו כמה חברים באופן בלתי חוקי למקסיקו והתיישבו במעבה הג'ונגל.