דו"ח זכויות האדם מטעם "המרכז התימני לזכויות האדם" שפורסם היום (ראשון) חשף תמונת מצב מדאיגה מאוד בכל הקשור לזכויות וגיוס ילדים לארגון הטרור השיעי-זיידי של החות'ים. על פי הדו"ח, מאז תחילת השנה שעברה, 121 אזרחים נהרגו ולמעלה מ-60 נפצעו כתוצאה מירי שבוצע על ידי ילדים שגויסו למיליציות החמושות של ארגון הטרור בתימן.

בתוך כך, נכתב בדו"ח כי "המלחמה הפכה לקרקע פורייה לביצוע הפרות זכויות נתעבות נגד ילדים. החות'ים גייסו עשרות אלפי ילדים כדי להילחם בשורותיהם, וזאת בניסיון לכפות את יישום המהפכה של חומ'ייני. המיליציה רימתה את הילדים, ושכנע אותם כי הגיוס הוא כדי 'לשחרר את ירושלים ולהגן את המולדת מפלישה אמריקאית, בריטית וישראלית'. בעקבות ההתגייסות, ילדים רבים גם רצחו את הוריהם וקרובי משפחותיהם". 

חות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
חות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

כמו כן, הדו"ח ציין כי "ההרג הפך למקצוע עבור החות'ים, וככל שהפשע הזה מייצג את ההפרה הבוטה ביותר של זכות האדם לחיים, יש להם הקרבה וצייתנות לאדוניהם. החות'ים פועלים להסית ילדים להרוג את כל מי שמתנגד לפרויקט או לרעיון של הארגון, גם אם הם קרובי משפחה של הילדים. זה נחשב אצלם כפרויקט הנאמנות לארגון. החות'ים הטמיעו במוחם מערכת של רעיונות שאומרת כי נאמנות לחות'ים מחייבת התנערות מהמשפחה והקרובים, וזה כולל כל אחד מבני המשפחה".

המרכז הדגיש כי "פשעים אלו אינם סטייה פלילית ואינדיבידואלית, אלא תופעה מסוכנת שנבעה ממחזוריות עקובה מדם ורעיונות קיצוניים של טרור, אלימות והסתה נגד החברה". עוד הודגש כי "החות'ים מחנכים את הילדים לטינה ושנאה, חוסר כפרה על מי שלא שייך אליהם, הרג של פורעים וחיבור בין נאמנות להנהגה החות'ית. המיליציה פועלת רבות כדי לגרום לחוסר איזון חמור במערכת הערכים של החברה התימנית על ידי שיבוש החוק ומערכת המשפט".