נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה (שני) כי הכוחות האוקראינים כבשו מחדש את הערים רובליובקה וארכנגלסק באזור חרסון. "אני מודה לכוחות שהצטיינו בלחימה בחזית והצליחו לשחרר את הערים הקטנות", אמר זלנסקי.

הערכת דרמטית: אלו המקומות בהם רוסיה שוקלת לפגוע בנשק גרעיני

מנהיגי הצבא בסכנה? ההשלכות הדרמטיות של התבוסה הרוסית בלימן

בתוך כך, אוטובוס־אמבולנס לחילוץ יהודים ניזוק בסוף השבוע מטיל רוסי שהתפוצץ בסמוך אליו, בשעה שחנה ליד תחנת הרכבת המרכזית של העיר דנייפרו שבמרכז אוקראינה.

רוסיה מאבדת במלחמה באוקראינה שטחים שנכללים רשמית מאז הכרזת הסיפוח ביום שישי, בתחומה. בקהילה הבינלאומית שוררת דאגה מפני תגובה בלתי צפויה, כולל שימוש מוגבל בנשק גרעיני.

אלפי חיילים רוסים נסוגו מן העיר לימן שבצפון מזרח אוקראינה, עיר המפתח בשליטה על אזור דונייצק. "למרות אבידותיו יש לאויב יתרון מספרי, והחלטנו להעביר את כוחותינו לקו עדיף", אמר דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב.

כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

הנשיא וולודימיר זלנסקי, שהודיע על שחרור העיר, הודה לכוחותיו וטען כי מדובר רק בהתחלה של מה שצפוי בהמשך השבוע. שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין הביע שביעות רצון מההתפתחויות. לדבריו, מדובר באירוע משמעותי מאוד משום שלימן היא מוקד לאספקת סיוע לקווי הלחימה הרוסיים. הם ניצבים עכשיו בפני דילמה לגבי התקדמותם. מדובר באירוע מעודד.

אבל למרות הפקפוקים במעשיותה, מומחים במערב לוקחים ברצינות את "הצעתו" של נשיא צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, כי על רוסיה לשקול שימוש בכלי נשק גרעיני קטן עוצמה באוקראינה נגד העיר לימן. דבריו הצטרפו להצהרתו המדאיגה של הנשיא ולדימיר פוטין, שלפיהם רוסיה תשתמש בכל האמצעים כדי להגן על שטחיה המשוחררים.

נושא הגרעין הוא אחד ממוקדי הדאגה באוקראינה ובמערב, לאחר שמנהל המפעל הגרעיני בזאפוריז'יה איגור מורשוב נעצר ביום שישי על ידי הכוחות הרוסיים כשעשה את דרכו לעיר ארהודר. לפי הדיווחים, הוא הוצא מרכבו, עיניו כוסו והוא נלקח למקום לא ידוע.

ואחרי הודעת הסיפוח, מצא הנשיא זלנסקי הזדמנות נאותה לחדש את בקשתו להצטרפות מזורזת של ארצו לנאט"ו, שמשמעותה, כמובן, עימות ישיר בין המערב לרוסיה.