ארה"ב ובעלות בריתה ישמידו את הכוחות והציוד של רוסיה באוקראינה, ויטביעו את צי הים השחור שלה - במידה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני במדינה, כך טען היום (שני) ראש ה-CIA לשעבר, דייוויד פטראוס.

כבר לא מעצמה: במעשיו דרדר פוטין את רוסיה לשפל המדרגה | פרשנות

לאור האיומים של פוטין: בארה"ב חשפו את כמות הנשק הגרעיני שיש לרוסיה

בריאיון לרשת ABC הדגיש כי "היינו מגיבים בהובלת נאט"ו - מאמץ קולקטיבי - שיוציא כל כוח קונבנציונלי רוסי שנוכל לראות ולזהות בשדה הקרב באוקראינה, בקרים ובכל מקום". עם זאת, פטארוס הוסיף כי הוא לא שוחח עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן על תגובת ארה"ב להסלמה הגרעינית מצד רוסיה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כשנשאל אם השימוש בנשק גרעיני על ידי רוסיה באוקראינה יביא את אמריקה ואת נאט"ו למלחמה, אמר פטראוס כי זה לא יהיה מצב שיפעיל את סעיף 5 של הברית, הקורא להגנה קולקטיבית. הסיבה לכך היא שאוקראינה אינה חלק מנאט"ו - עם זאת, תופעל "תגובה מתאימה של ארה"ב ושל נאט"ו", ציין.

לדבריו, האפשרות שנאט"ו תפעל על פי סעיף 5 עשוייה להתממש בשני מקרים - הראשון, שהקרינה תתפשט לאחת ממדינות הברית. השני, שההתקפה תהיה כל כך נוראית שלא תוכל להישאר ללא מענה. עם זאת, הוסיף פטראוס כי אין כוונה להיכנס להסלמה גרעינית כאן, "אבל צריך להראות שאי אפשר לקבל את זה בשום צורה".

הדברים מגיעים ימים ספורים לאחר נאומו של פוטין, בו הודיע על סיפוח ארבעה מחוזות באוקראינה. במהלך דבריו, הנשיא הרוסי נשבע להגן על האזורים שסופחו באוקראינה, ולהשתמש לצורך כך ב"כל האמצעים הזמינים", כולל נשק גרעיני. הוא האשים את ארצות הברית ובעלות בריתה בחיפוש אחר "השמדתה של רוסיה".