נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הגיש היום (שלישי) תביעת דיבה בסך 475 מיליון דולר נגד רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN, בטענה כי הרשת הכפישה אותו כדי לפגוע בקמפיין הפוליטי שלו. התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בפורט לודרדייל, פלורידה, התמקדה ב"שקר הגדול" וב"טענות השווא" שבגללן הפסיד בבחירות לנשיאות בשנת 2020 לנשיא ג'ו ביידן.

לדבריו של טראמפ, "תביעות דומות עשויות להיות מוגשות נגד רשתות תקשורת אחרות", והדגיש כי הוא עשוי לנקוט בפעולה דומה נגד ועדת בית הנבחרים החוקרת את אירועי הקפיטול. התביעה מגיעה על רקע הרצון שלו לרוץ שוב לנשיאות ארה"ב ב-2024. מוקדם יותר, נשיא CNN, כריס ליכט, דרש מעובדי חטיבת החדשות בערוץ להימנע משימוש בביטויים מכוונים נגד הנשיא לשעבר.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

התביעה באה לאחר הנשיא לשעבר תקף את הרשת האמריקאית באופן עקבי כשהיה בתפקידו בבית הלבן. באופן דומה, הוא הגיש תביעות נגד חברות טכנולוגיה גדולות, כמו התביעה נגד הרשת החברתית "טוויטר" על כך שסגרה את חשבונו בפלטפורמה בעקבות אירועי הקפיטול ב-6 בינואר, 2021. בתוך כך, גורמים פדרליים בשתי המפלגות ובכירים בקמפיין של טראמפ לשעבר, הצהירו כבר כי אין כל ראיות לטענות טראמפ הצהיר.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון, התובעת הכללי של ניו יורק הגישה כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, וילדיו הבוגרים בגין "מספר רב של מעשי הונאה והטעיה". כתב האישום, שהוגש לבית משפט של מדינת ניו יורק במנהטן, מאשים את טראמפ בעוולה בהכנת הצהרותיו השנתיות על מצבו הפיננסי מ-2011 עד 2021. 

התובעת הכללית, לטיטיה ג'יימס, אמרה שטראמפ וארגונו הציגו מידע מוטעה על ערכי נכסי הנדל"ן שלהם כדי לקבל הלוואות טובות והטבות מס. היא הוסיפה כי היא הפנתה את האשמות על עבירות פליליות לתובעים פדרליים במנהטן ולמס הכנסה. "בעזרת ילדיו ומנהליו הבכירים בארגון טראמפ, דונלד טראמפ ניפח את הונו הנקי במיליארדי דולרים כדי להעשיר את עצמו שלא בצדק ולרמות את המערכת", אמרה ג'יימס בהצהרה.