מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן הפציצו את העיר בילה צרקווה השוכנת מדרום לקייב, כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת מקומיים מפי המושל האזורי. "בלילה האויב תקף את בילה צרקווה עם מל"טים מסוג קמיקזה מסוג שאהד-136. אדם אחד נפצע, כמו כן נגרם נזק לתשתיות", כתב מושל אזור קייב.

המתקפה על העיר בילה צרקווה:

כזכור, בחודש שעבר דווח במדינה כי הכוחות הרוסים שיגרו בכוונה לפחות 10 מל"טים מתאבדים איראניים מדגם "שאהד-136" מעל אומן, במטרה לפגוע בישראלים ששוהים בעיר. על פי הדיווח, במהלך הימים האחרונים הפילו כוחות הצבא של אוקראינה יותר מעשרה מל"טים, חלקם שוגרו משטח חצי האי קרים וכוונו לאומן. עלפ פי ההערכה, הרוסים רצו להתמקד באתרים דתיים חסידיים עם קהל רב.

במקומות אחרים באוקראינה, לפחות חמישה אזרחים נהרגו ושמונה נוספים נפצעו מההפגזות של הצבא הרוסי. באזור דונייצק הפגיזו הכוחות הרוסיים שמונה ערים וכפרים. בסוויאטוהירסק, שנכבשה על ידי כוחות אוקראינים, נמצא "מגרש קבורה לאזרחים" וגופותיהם של ארבעה אזרחים נתגלו, כך לדברי המושל.

מתקפת הנגד האוקראינית רשמה ביומיים האחרונים הישגים משמעותיים בלחימה בדרום המדינה באזור חרסון, שם היא מצליחה במאמציה לכתר את הכוחות הרוסים ודוחקת אותם בהצלחה אחורה. בנוסף, עולה מהדיווחים כי לראשונה מתחילת הפלישה הרוסית הצליחה אוקראינה להתקדם לתוך מחוז לוהנסק, חלק מחבל דונבאס שנכבש בידי הרוסים בתחילת המלחמה.

נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית בדניפרו, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Mykola Synelnykov)
נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית בדניפרו, אוקראינה (צילום: REUTERS/Mykola Synelnykov)

בנאומו הלילי ביום שלישי, דיווח נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על התקדמות "מהירה וחזקה" של הכוחות האוקראינים בדרום המדינה. "השחרור של לוהנסק החל", אמר גורם רשמי אזורי. "כמה יישובים כבר שוחררו מהצבא הרוסי", אמר סרהיי היידאיי, מפקד המינהל הצבאי באזור בטלוויזיה הממלכתית. "כל החיילים הבינו שמתקפת נגד היא בלתי נמנעת, הם יובסו".

לפי הדיווחים באוקראינה, כתוצאה מפעולות מוצלחות של צבא ההגנה לכיוון חרסון על הגדה המערבית של נהר הדנייפרו, יחידות רוסיות ספגו אבדות ומנסות לפנות פצועים וציוד בעודן משאירות מאחוריהן מוקשים בשטח. עם זאת, הכוחות האוקראינים עדיין לא הגיעו לעיר חרסון עצמה ונמצאים במרחק של כ-50 קילומטרים ממנה, לפי הדיווחים האחרונים. 

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום על חוקים המספחים רשמית את דונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה לרוסיה. האו"ם מסר כי סיפוח השטח האוקראיני על ידי רוסיה רק "​​יחמיר את הפרות זכויות האדם של מוסקבה ויוסיף לסבל והחורבן הבלתי נספרים" שנגרמו לאוקראינים.