פרשת רצח בתו של הסוציולוג הרדיקלי הרוסי, אלכסנדר דוגין, שנחשב ל"ארכיטקט" האידיאולוגיה האנטי-מערבית של נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, ולפיכך כונה "מוחו של פוטין", חוזרת שוב לדיון. זאת, לאחר שגורמים אמריקאים חשפו כי סוכנויות הביון האמריקאיות סבורות שצדדים בממשלת אוקראינה היו מעורבים ברצח באוגוסט האחרון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לפי דיווח של העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס", גורמים רשמיים בארה"ב הבהירו כי ארצות הברית לא השתתפה במתקפה, בין אם באמצעות מתן מודיעין או סיוע אחר. הם גם הדגישו כי לא היו מודעים למבצע מראש והיו מתנגדים לו אילו היו מתייעצים איתם, והאשימו, כאמור, פקידים אוקראינים ברצח. 

הגורמים האמריקאים לא חשפו אילו גורמים בממשלת אוקראינה הם מאמינים שאישרו את המשימה, מי ביצע את הפיגוע, או אם הנשיא וולודימיר זלנסקי חתם על המשימה. בנוסף, הביעו תסכול מחוסר השקיפות של אוקראינה לגבי תוכניותיה הצבאיות והסודיות, במיוחד על אדמת רוסיה.

אוקראינה הכחישה את מעורבותה באירוע מיד לאחר התקיפה, ובכירים חזרו על ההכחשה כשנשאלו על הערכת המודיעין האמריקאי. מספר פקידים אמריקאים חשדו כי אביה של דריה דוגינה, דוגין, היה היעד הממשי של המבצע וכי הפעילים שביצעו את המבצע האמינו שהוא יהיה במכונית עם בתו. 

כזכור, דריה, שנהרגה בפיצוץ מכוניתה בפאתי מוסקבה באוגוסט האחרון, ושהייתה ידועה גם בשם פלטונובה, הייתה תומכת נלהבת ברעיונותיו של אביה. כעורכת ראשית של United World International, היא קידמה באופן נרחב את גרסת הקרמלין לסכסוך עם קייב, והזהירה את אוקראינה מגורל חמור אם תצטרף לנאט"ו, שמוסקבה ראתה כחוד החנית נגדה מאז פברואר האחרון.