לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על סיפוחם לרוסיה של ארבעת המחוזות האוקראיניים הכבושים דונייצק, לוהנסק, זפוריז’יה וחרסון,  הבוקר (חמישי) פורסם כי הצבא האוקראיני תקף את הצבא הרוסי באיזור חרסון ובגזרות אחרות. יאיר נבות, מומחה לרוסיה ולשעבר שליח "קול ישראל" במוסקבה, שוחח עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM והביא את הפרטים.

"זו אדמתנו": פוטין הכריז על סיפוח המחוזות הבדלניים באוקראינה

"תמונת המצב הבוקר היא שמצד אחד הכוחות האוקראינים ממשיכים להתקדם בדרום ובמזרח אוקראינה, ובעצם מצליחים בעיקר בדרום לפורר את קווי ההגנה של הצבא הרוסי", הדגיש נבות בפתח השיחה, וטען: "מה שלא פחות מעניין זה מה שמתרחש ברוסיה עצמה - אתמול פוטין חתם באופן רשמי על ארבעת החוקים שמאפשרים את הסיפוח של ארבעת האזורים. פוטין מתנהל כמו באיזו מציאות נפרדת, הוא חותם על צווי הסיפוח אבל באותו הזמן הצבא האוקראיני נוגס באותם האזורים".

לדבריו, "אנחנו רואים פה מציאות מקבילה, ויותר מזה - אנחנו רואים שגיוס המילואים הרוסי לא נותן תוצאות. אנחנו רואים עוד ועוד סרטונים של חיילי מילואים שמגויסים ומתלוננים. הדבר הזה עלול ליצור דינמיקה שעבור פוטין יכולה להיות בעייתית. הגיוס הזה לא בא לידי ביטוי בשדה הקרב ולא מצליח להשפיע על המגמות שם. אנחנו שומעים שהרוסים עושים שימוש באותם כתב"מים איראנים ולראשונה אתמול הם עושים שימשו בכלים האלה גם במחוז קייב".

בסיום השיחה הודה נבות, כי "המתקפה הזו מלמדת אותנו שהרוסים מיישמים מהר את מה שהם למדו מעמיתיהם האיראנים. גם ישראל וגם איראן עוקבות אחרי האופן בו הכתב"מים מופעלים".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM