ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, נפגש הבוקר (חמישי) עם הפטריארך המארוני, בשארה א-ראעי. לאחר פגישתם, סיפר מיקאתי כי בין הנושאים בהם דנו, השניים שוחחו גם על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון.

דיפלומט מערבי: "הערות לבנון על הסכם הגז עם ישראל לא ימנעו עסקה"
הכרה בקו הביטחוני וקבלת פיצויים: פרטי ההסכם המתגבש עם לבנון על הגבול הימי

מיקאתי סיפר: "הפטריארך שאל לגבי פרטי הסכם הגבולות בין ישראל ללבנון. אמרתי לו כי אני משוכנע שלהסכם יש חשיבות אסטרטגית. היום אני מרוצה משני דברים - ראשית, אנחנו נמנעים ממלחמה ודאית באזור. שנית, וזה הכי חשוב, שכאשר נתאחד וההחלטה שלנו תהיה אחידה, נוכל להגיע למה שכולנו רוצים".

אסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
אסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס היום לדיון בנושא ההתפתחויות האחרונות במשא ומתן על ההסכם, סוגייה אשר נמצאת בימים האחרונים על סדר היום הציבורי, ומעוררת תגובות רבות. כזכור, ראש הממשלה לפיד הנחה להתחיל להפיק גז מהקידוח, גם אם לא ייחתם ההסכם. בערב ראש השנה קיים ראש הממשלה התייעצות בנושא עם ראשי מערכת הביטחון. הנוכחים קיבלו עדכון על ההסכם האמריקאי, והחליטו בשלב זה לא להתבטא בנושא ולהמתין לתשובת לבנון.

ההערכה היא כי אם הלבנונים יקבלו את תנאי ההסכם, ממשלת ישראל תקדם מהלך חוקי לאישורו. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, הונחתה להיערך להגן על המהלך, מאחר שמדובר בהסכם שנערך בתקופת ממשלת מעבר וסמכויות הממשלה מוגבלות. גם עתירה לבג"ץ נגד החתימה על ההסכם צפויה בהמשך.

חיזבאללה באיום נוסף על אסדת כריש. צילום: רשתות ערביות