האוקראינים ממשיכים לשחרר עיירות ושטחים כבושים מידי הצבא הרוסי, ולחשוף את ממדי ההרס והזוועה, כך גם בעיירה סמוך לעיר איזיום שבמחוז חרקוב אותר חדר ששימש את הרוסים לעינויים, לפי חקירת המשטרה המקומית.

קברי אחים ומכות חשמל: האיחוד האירופי קורא להקמת בית דין לפשעי מלחמה באוקראינה
הוצאות להורג, עינויים ואונס: ועדת החקירה של האו"ם קבעה כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה

מסכת גז שלה הוצמד שטיח מלוכלך נמצאה באזור, ועל פי ההערכות של משרד ההגנה האוקראיני, שתיעד ופרסם את התמונות, היא הושמה על פניהם של השבויים, שנקברו כשהם לובשים אותה בעודם בחיים. 

בתא נמצאה גם קופסה מלאה בשיני זהב, אם כי עדיין קיימת מחלוקת האם הם נעקרו מפיהם של שבויים שנהרגו, או שנגנבו ממרפאה ושימשו להפחדתם של האסירים. בתמונות נוספות שפורסמו על ידי חוקרי המשטרה הלאומית בחרקוב נראו טלפון מרוסק, חתיכות של גדר תיל וצעצוע מין. השכנים העידו כי צרחות וצעקות עלו באופן עקבי מהתא, ששימש לעינויים קשים בכפר ששוחרר.

עוד ציינה המשטרה כי כאשר הרוסים נכנסו לכפר הם גירשו מהבתים השונים את הדיירים והתיישבו שם בעצמם. "האזרחים הופחדו, הוכו ועברו התעללות. הכובשים הרוסים שדדו את הבתים, והשאירו אותם כשהם מלוכלכים וריקים", נמסר מטעמה.

כזכור, בחודש שעבר ועדת חקירה של האו"ם הגיעה למסקנה כי פשעי מלחמה בוצעו באוקראינה בהתבסס על ראיות שנאספו מארבעה אזורים במדינה - קייב, צ'רניהיב, חרקוב וסומי, בהן ביקרה הוועדה ב-27 מקומות וראיינה יותר מ-150 קורבנות ועדים. מהועדה נמסר כי "היינו המומים מכמות ההוצאות להורג שבוצעו באזורים הללו, והוועדה מתמקדת כרגע בחקירת המקרים ב-16 עיירות ויישובים". במהלך הביקורים פקדו חברי הוועדה חלקות קברים, מרכזי מעצר ועינויים. הצוות בחן גם מקרי התעללות שבוצעו בחיילים רוסים על ידי כוחות הצבא האוקראיני.