נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר היום (שישי) מפני התבטאויותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשתמש בנשק גרעיני ואמר כי מדובר באיום למלחמה גרעינית הגדול ביותר שהעולם ידע מזה שנים, כאשר הוא משווה את המצב למשבר הטילים בקובה בשנות ה-60', בו הייתה סכנה לפתיחתה של מלחמה גרעינית בין ארה"ב לברה"מ בשל סוגיית הצבתם של טילים בליסטיים סובייטיים בעלי ראש נפץ גרעיני בקובה.

ביידן הוסיף כי זה מגיע, בין היתר, בעקבות המצב העגום של ההנהגה הרוסית בקרב דעת הקהל במדינה, וזאת בעקבות ההתנגדות והמחאות לגיוס הצבאי שפוטין הכריז עליו בחודש שעבר, והנסיגה הרוסית בחזית.

"לא צריך להקל ראש ולטעות לחשוב שפוטין מתבדח כשהוא מדבר על שימוש בנשק גרעיני או כימי פוטנציאלי, בשל היכולות הנמוכות שהצבא שלו מציג בשטח. בפעם הראשונה מאז משבר הטילים בקובה, יש לנו איום ישיר לשימוש בנשק גרעיני, אם הדברים ימשיכו ללכת באותו כיוון. לא התמודדנו עם 'הרתעת ארמגדון' כזו מאז ימיו של הנשיא קנדי", אמר ביידן. עוד הוסיף כי "אני לא חושב שיש יכולות לעשות בקלות שימוש בנשק גרעיני טקטי, ולא לסיים בארמגדון".

כזכור, בנאום שנשא פוטין לאומה בחודש ספטמבר ציין הנשיא כי הוא רוצה "להגן" על טריטוריות רוסית והזהיר כי ארצו תשתמש "בכל האמצעים" העומדים לרשותה, ואיים על המערב, שלדבריו רוצה "להרוס את המדינה" לאור עיסוקו בסחיטה גרעינית נגד רוסיה. פוטין שב והדגיש כי מטרתו היא "לשחרר" את אזור דונבאס במזרח אוקראינה, אמר כי לרוסיה יש "הרבה כלי נשק" בהם תוכל להשתמש בתגובה ל"איום ממערב" והבהיר: "זה לא בלוף".